Klacht: Klacht mbt niet nakomen afspraken

jasperw87 op 22 mei 2017 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn sportschool (body business) is kort geleden overgenomen door Basic fit. Ik ben een jaarcontract aangegaan onder bepaalde voorwaarden waaraan nu niet wordt voldaan.
Er zou een maand overbruggingstijd zijn waarin instructeurs/medewerkers van Basic fit rond zouden lopen waaraan vragen gesteld zouden kunnen worden mbt de nieuwe fitness apparaten. Ik heb immers 15 jaar op andere apparaten gesport die anders in elkaar steken. Met deze gedachten wilde ik best een jaarcontract aangaan.
Ook zou de verbouwing, die met deze overname gepaard zou gaan,1 a 2 weken in beslag nemen en hier zou je als sporter geen hinder van ondervinden. Beide beloften is Basic fit niet nagekomen en daarom wil ik nu van mijn jaarabonnement af, aangezien Basic fit niet als betrouwbare partner kan worden gezien.

Ik heb vervolgens 2 opties gekregen ter compensatie, optie 1: Mijn jaarabonnement kan worden omgezet in een flex abonnement wat maandelijks opzegbaar is.
Hier dien ik wel 30,- euro inschrijfgeld voor te betalen.

Optie 2: Een kickstart sessie gratis, waarbij een instructeur mij uitleg geeft over de apparaten en de mogelijkheden.

Ik kan me in optie 1 prima vinden. Dit abonnement is maandelijks wel een x bedrag duurder maar dit snap ik, omdat ze nu minder zekerheid hebben. Echter ben ik het niet eens met de inschrijfkosten a 30,- euro.
Omdat Basic fit mij een abonnement voorschotelt ahv beloften die ze nu niet waarmaken, moet ik 30,- euro inschrijfkosten betalen.

Gewenste Oplossing:

Als mijn jaarabonnement omgezet wordt in een flex abonnement zonder inschrijfkosten.
Zodat ik, als weer blijkt dat Basic fit haar beloften niet nakomt, van mijn abonnement af kan.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 23 mei 2017 om 10:23 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Jasper,

Bedankt voor jouw bericht.

Wat vervelend om te lezen dat er niet aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan.

Ik ben de administratie ingedoken en zie dat je contact hebt gehad met mijn collega's Eelco en Leela waar het een en ander is besproken. Ook is er telefonisch contact geweest met Eelco om de mogelijkheden te bespreken.

De opties die jij hierboven weergeeft, zullen ongewijzigd blijven. Je kunt ervoor kiezen over te gaan naar een FLEX-lidmaatschap waarbij je de inschrijfkosten van € 29,99 voldoet. Dit, omdat dit lidmaatschap vele voordelen heeft.

Je mag er ook voor kiezen het SMART-lidmaatschap te behouden met een gratis aangeboden kickstartsessie waarbij je in een uur uitleg krijgt over onze apparaten.

Mocht je dit willen, dan kan je dit aangeven via [email protected] of je kunt reageren op de e-mail zodat dit in orde wordt gemaakt. Mocht je geen van beide willen, dan kunnen wij jammer genoeg niks anders voor je betekenen.

Ik wens je een fijne dag toe!

Met vriendelijke groet,

Jessica van Basic-Fit

jasperw87

Heeft op 24 mei 2017 om 10:02 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

volgens mij is het in Nederland nog altijd bij wet verboden om een contract te laten tekenen onder valse voorwendselen. Ik ben het dus niet eens met deze 'oplossing'. Ik vind het een schande dat Basic fit zo met hun klanten om gaat.

Bericht van Basic Fit

7 jaren geleden - Beste Jasper, Bedankt voor jouw reactie. Ik begrijp dat het als vervelend wordt ervaren wanneer je niet direct van je lidmaatschap af kan, omdat wij volgens jou valse voorwaarden hebben aangeboden. Dit is de reden waarom wij twee mogelijkheden hebben aangeboden, wat wij normaliter niet doen. Dit doen wij uit coulance. Ik begrijp dat dit ging om een personal trainer die tot 01-06-2017 uitleg zou geven over de apparaten, wat niet gebeurd is. Hierdoor bieden wij deze kickstartsessie aan, wat jij niet wilt aannemen. Ik begrijp dan helaas niet, waarom je dit niet aanneemt, aangezien je meer wilt weten over de apparaten. Een FLEX-lidmaatschap kunnen wij helaas niet realiseren zonder inschrijfkosten, omdat dit lidmaatschap vele voordelen heeft. Met de verbouwing hebben wij het helaas niet kunnen redden binnen de aangegeven tijd. Wel was je te allen tijde welkom, om te komen sporten! Onze excuses dat dit anders werd aangegeven. Het aanbod blijft staan. Mocht je dat alsnog willen, dan hoor ik het graag via het opgegeven e-mailadres. Met vriendelijke groet, Jessica van Basic-Fit

Alle klachten die gemeld zijn door