Klacht: Kaart vergeten

op 01 juli 2020 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Vandaag maakte ik een reservatie bij basic fit.
Deze ochtend vond ik mijn kaart niet en wilde ik toch graag gaan trainen. De HELP’desk kwam op het dooie gemakje aanlopen en vertelde me dat ik me maar eve tot de computer moest richten om een nieuwe kaart te kopen. Ik zei dat ik het geboortejaar van mijn vader niet uit het hoofd kende, en die is wel nodig om te bewijzen dat het om onze gedeelde kaart gaat. Na meermaals gokken en tonen van mijn officiele reservatie in de app (die je overigens niet kan maken indien je geen echt lid bent) werd ik naar huis gestuurd.

Op z’n minst gezegd vind ik hallucinant dat een bewijs van reservatie op een app waarvoor je een code nodig hebt die op je kaart staat, geen voldoende is om 1-malig zonder kaart binnen te komen. Dit na 3 maand doorbetalen zonder trainen. Amateurs

Laat me binnen bij het tonen van reservatie

3 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

2 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

2 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 02 juli 2020 om 08:18 geantwoord

Beste Lorenzo,

Bedankt voor het bekend maken van jouw klacht, dit waarderen wij enorm.

Ik kan inderdaad begrijpen dat het heel erg vervelend is dat jij geen toegang hebt gekregen in onze club zonder jouw lidkaart. Echter staat in onze huisregels vermeld dat jij voor toegang tot de club jouw lidkaart bij je moet hebben. In dit geval hebben mijn collega's in de club dan ook de huisregels nageleefd. Hoe vervelend dit ook is, kunnen wij geen uitzonderingen maken en dienen onze medewerkers en leden zich te houden aan onze huisregels.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Laat het ons gerust weten als je verder nog vragen hebt.

Het Social Team van Basic-Fit

Heeft op 02 juli 2020 om 11:05 geantwoord

Jammer genoeg kiezen jullie ervoor alles digitaal te laten verlopen behalve dan de lidkaart. Ik herinner me andere tijden waarin je wel werd voortgeholpen als je je kaart verloren was. Een paspoort met naam en reservatie was op dat moment minstens evenwaardig. Met mijn lidkaart kan iedereen lekker binnen wandelen, met mijn id kaart en reservatie weet je zeker dat ik het ben, die al jaren betaald zelfs in corona tijd. Veel succes met deze aanpak jongens. Ik ga op zoek naar een club met ofwel een volledig gedigitaliseerd systeem, of waar je nog wordt geholpen als trouwe klant.

Met groeten,
Lorenzo