Klacht: Jaar lidmaatschap duurt 14 maanden

Maurice Molenaar op 08 december 2016 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Ik heb mij op 29-12-2015 aangemeld voor een jaar lidmaatschap bij Basic-Fit. Het aanbod luidde: sport de eerste 2 maanden gratis.

In november heb ik mijn lidmaatschap opgezegd. Basic-Fit meent dat mijn lidmaatschap eindigt op 1-3-2017. Ik ben het hier niet mee eens.

Uit de bevestigingsmail die ik op 29-12-2015 ontving, noch uit de algemene voorwaarden die daarbij waren gevoegd, blijkt helemaal niet dat mijn lidmaatschap pas zou zijn ingegaan op 1-3-2016.

Ik heb Basic-Fit al gevraagd om mij dan de ‘bewijzen’ te overleggen waaruit zou blijken dat zij het bij het rechte eind hebben. Maar daarop krijg ik geen gehoor.

Als Basic-Fit mij feitelijk, schriftelijk aantoont dat ik akkoord zou zijn gegaan met de einddatum 1-3-2017.

Als ze dat niet kunnen dan blijf ik bij mijn stelling dat mijn lidmaatschap formeel eindigt op 30-12-2016.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 08 december 2016 om 13:25 geantwoord

Beste Maurice,

Bedankt voor je bericht.

Jij hebt je op 29-12-2016 ingeschreven voor een jaarlidmaatschap met maandelijkse betaling. De actie was toen gratis sporten tot 1-3-2016. Wij hebben jouw opzegging ontvangen op 22-11-2016 en jouw einddatum is 1-3-2017.

Je bent altijd 12 betalende maanden lid bij Basic-Fit. Dit kan je hier vinden: http://www.basic-fit.com/nl-nl/klantenservice onder het kopje \"Hoe lang zit ik aan een abonnement vast?\".

Dustin van Basic-Fit

Reactie van de melder van de klacht

7 jaren geleden - Beste Dustin, De actie 'gratis sporten tot 1-3-2016' impliceert dat ik de eerste 2 maanden van mijn lidmaatschap gratis kan sporten. Dat ik 12 betalende maanden lid moet zijn bleek niet tijdens mijn inschrijving. Staat ook niet in jullie bevestiging. Staat ook niet in de voorwaarden die ik destijds heb gekregen van jullie. Het is makkelijk om te verwijzen naar informatie die *nu* op jullie website staat. Ik zie dat er nu ook een andere versie van de voorwaarden op staat. Die is daarmee nog niet op mijn overeenkomst van toepassing. In de 'gewenste oplossing' van mijn klacht heb ik gevraagd om mij aan te tonen dat ik destijds de einddatum 1-3-2017 met jullie ben overeengekomen. Dat bewijsmateriaal heb ik nog niet gezien. Maurice

Maurice Molenaar

Heeft op 08 december 2016 om 13:57 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Basic Fit heeft niet aantoonbaar bewezen dat ik als einddatum van het lidmaatschap 1-3-2017 ben overeengekomen.

Bericht van Basic Fit

7 jaren geleden - Beste Maurice, Bedankt voor je reactie. Het klopt dat je gratis kan sporten, maar je bent altijd minimaal 12 betalende maanden lid. Je krijgt dus ongeveer 14 maanden sporten waarvan je er maar 12 betaald. Hier vind je onze algemene voorwaarden. In artikel 5a kan je de periode lezen. http://www.basic-fit.com/nl-nl/over-basic-fit/algemene-voorwaarden Met vriendelijke groet, Dustin van Basic-Fit

Reactie van de melder van de klacht

7 jaren geleden - Dustin, Dank voor je reactie. Helaas nog geen antwoord op mijn klacht... Kun je mij aangeven precies waar in de voorwaarden staat 'je bent altijd minimaal 12 betalende maanden lid.'?

Reactie van de melder van de klacht

7 jaren geleden - Of misschien beter: kun je aangeven waar in mijn overeenkomst / de voorwaarden staat dat de ingangsdatum in mijn geval 1-3-2016 zou zijn? Want daar draait het hier om.

Bericht van Basic Fit

7 jaren geleden - Beste Maurice, Bedankt voor je reactie. Ik heb nu meerdere documenten overlegd waarin de voorwaarden worden uitgelegd. In artikel 5a van de algemene voorwaarden staat het volgende: Een Overeenkomst bij Basic-Fit wordt aangegaan voor de vorm en duur zoals aangegeven bij de inschrijving, bestaande uit een overeenkomst met een contractduur van minimaal 1 jaar vanaf de Ingangsdatum welke in één keer vooruit kan worden betaald of in maandelijkse termijnen kan worden voldaan, dan wel een maandelijks opzegbare overeenkomst, iedere overeenkomst met haar eigen specifieke condities en voorwaarden. Tevens heb ik jou laten zien dat er letterlijk op onze website staat dat je minimaal 12 betalende maanden lid moet zijn. Dit is al sinds het bestaan van Basic-Fit zo. Hopelijk heb ik het nu duidelijk uitgelegd. Dit is mijn laatste antwoord omtrent dit onderwerp. Als je nog andere vragen hebt dan hoor ik het graag. Met vriendelijke groet, Dustin van Basic-Fit

Alle klachten die gemeld zijn door