Klacht: groepsles geweigerd

op 19 januari 2019 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Beste,

ik ben al jaren lid bij basic-fit belgie en ben altijd tevreden geweest over de service daar. ik kom sinds kort regelmatig in bergen op zoom op de Bastionweg. ik had begrepen dat de regels in alle basic-fit centra’s hetzelfde waren. ik wilde op 18012019 de spinning les van 10.30u volgen na het joggen maar omdat ik later binnenkwam werd mij de toegang geweigerd door de vrouwelijke instructeur die op dat moment les gaf? Er werd mij letterlijk gezegd u mag niet meer meedoen u bent te laat! ik verliet de zaal ondanks er 6 fietsen vrij waren. Dit tot mijn grote verbazing omdat ik een all-in abonnement bezit.. ik melde dit aan de balie en de dame aan de balie zei dat ze zelf les gaf en dat zij dat ook nooit toelaat dat klanten die te laat binnenkomen nog de les mogen volgen ondanks er nog plaats zou zijn . Ik vertelde haar dan ook dat dit niet het geval is in de basic fit in belgie en dat de instructeur niet voor een klant niet kan beslissen of die nog kan meedoen. Haar reactie was dat ook elke basic-fit andere regels heeft! ik betwijfel dit omdat ik dit niet kan terugvinden in de voorwaarden van basic fit. ik ga er dan ook vanuit als ik in bezit ben van een all-in abonnement, dat ik ten aller tijde aan een groepsles kan meedoen tenzij er geen plaats beschikbaar zou zijn.

ik hoop nog op een van u te horen.

Mvg
Mannani.

Wanneer een instructeur niet voor mij hoeft te bepalen wanneer ik kan meedoen in een groepsles.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 21 januari 2019 om 13:11 geantwoord

Hi Mannani,

Bedankt voor je bericht.

Ik begrijp jouw frustratie rondom de situatie.

Ik heb zojuist telefonisch contact gehad met de club in Bergen op Zoom om bovenstaande te bespreken. Ook heb ik het even nagevraagd op het hoofdkantoor voor je.

Iedere groepsles instructeur is verantwoordelijk voor zijn of haar les. Dit betekent ook dat zij zelf de regels van de les mogen bepalen, welke dus per instructeur en club kunnen verschillen.

Ik hoop je zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je verder nog vragen hebben, stel ze gerust!

Rose van Basic-Fit

Heeft op 22 januari 2019 om 23:16 geantwoord

Als je als vaste all-in klant in bergen op zoom(Nl)te laat in de Spinningles komt dan kan een instructeur beslissen voor mij dat ik niet mag meedoen ondanks ik betaal en ondanks er voldoende plaats is dat vind ik dan wel heel slechte reclame van basic-fit. En als ik in belgie naar een basic-fit ga hebben ze daar totaal geen probleem mee. En als ik als antwoord krijg dat het in alle basic-fit centras anders is dan vind ik dat ze dat wel in het huisreglement mogen zetten want hier staat dat ze overal hetzelfde regels hanteren. Ik zou zeggen het huisregelement aanpassen want dit is niet aanvaardbaar.

Alle klachten die gemeld zijn door mannani29