Klacht: Dalurenabonnement

Lag op 05 november 2016 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Basic Fit has resolved this complaint
Klacht opgelost op 7 november 2016
Reactie van het bedrijf:

Beste Roy, Bedankt voor je bericht. Allereerst mijn excuses dat er opeens €18,70 van jouw rekening werd geïncasseerd. Ik heb jouw opzegging uit ons systeem gehaald en jij gaat weer het oude bedrag (€12,70) betalen. Jij hebt al een bedrag...

Bedrijf Basic Fit
Categorie Sportclub/-school
Status Opgelost
Datum 5 november 2016

Een klant van Basic Fit heeft sinds 2012 een dalurenabonnement en was tevreden over de tijden waarop hij kon sporten. Echter, hij ontving een onverwachte verhoging van 50% op zijn abonnementsgeld, wat niet in lijn was met de algemene voorwaarden. Na zijn bezwaar werd hem medegedeeld dat zijn abonnement beëindigd zou worden en dat hij een klein bedrag teruggestort zou krijgen.

Mijn Klacht:

Sinds 2012 heb ik bij Basic Fit een dalurenabonnement afgesloten voor onbepaalde tijd. Tussen 9.00 uur en 17.00 uur mag je vrij sporten. Voor een gepensioneerde zijn deze tijden ideaal. Het abonnement is tot op heden nooit ontbonden. Tussentijdse verhoging van het abonnementsgeld waren redelijk, tot ik voor de maand november een verhoging kreeg voorgeschoteld van 50% op de bestaande abonnementsgeld. Daarmee ging ik niet accoord. Ik betaalde een bedrag van 12,70 euro en moet nu een bedrag van 18,70 euro betalen, dat is verhoging van meer dan de 5% die ze in hun algemene voorwaarden hadden benoemd. Vervolgens werd mij medegedeeld dat ik een abonnement had afgesloten die 16,70 euro kostte en dat mijn abonnement per 1 december zou worden beeindigd en dat ik 2,70 euro teruggestort zou krijgen. Nadat ik had aangegeven dat ik kan aantonen, ik beschik over de bankgegevens van de automatische incasso, nog nooit 16,70 euro heb betaald, kreeg ik als antwoord dat het dalurenabonnement niet meer bestond en ik nu een keuze kon maken uit de veel duurdere en uitgebreide abonnementen bij Basic Fit, maar dat wil ik natuurlijk niet!
Bij geen interesse van een van de geboden mogelijkheden werd mijn dalurenabonnement per 1 december beeindigd! Het te veel betaalde bedrag van 5 euro zou worden teruggestort.

Gewenste Oplossing:

Ik heb nooit aangegeven te willen stoppen met sporten.
Ik heb nooit aangegeven dat ik van abonnement wil veranderen.
Wel heb ik aangegeven dat ik de verhoging van 50% absurd vond en daarmee niet akkoord kon gaan.
Waar ik wel mee akkoord zou gaan is een verhoging met 5 % op de huidige abonnementsprijs van 12,70 euro en dat het dalurenabonnement ongewijzigd zou blijven.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 07 november 2016 om 13:19 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Roy,

Bedankt voor je bericht.

Allereerst mijn excuses dat er opeens €18,70 van jouw rekening werd geïncasseerd. Ik heb jouw opzegging uit ons systeem gehaald en jij gaat weer het oude bedrag (€12,70) betalen.

Jij hebt al een bedrag van €1,87 teruggekregen voor de maand november. Ik heb zojuist een extra €4,13 teruggestort. Zo betaal jij niet teveel voor november.

Rond 27-11-2016 word er weer €12,70 geïncasseerd voor december. Jij kan weer lekker gaan sporten.

Met vriendelijke groet,

Dustin van Basic-Fit

Reactie van de melder van de klacht

9 jaren geleden - Bedankt Dustin, daar ben ik heel blij mee! Sportieve groet, Roy Langenberg

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als consument in Nederland heeft u sterke rechten. Bij klachten kunt u de interne klachtenprocedure doorlopen, naar de Geschillencommissie of het Kifid stappen, of advies vragen bij ConsuWijzer.

Bron: ConsuWijzer / ACM