Klacht: Basic abonnement

op 13 maart 2020 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Beste basic fit,

Ik heb begin november mijn basic abonnement opgezegd. Ik werd er na vaak door de klantenservice gebeld die over de betalingen gaan en die zeiden mij dat ik betalingen moest doen. Ik hen zelf aangegeven dat ik dus begin november al heb opgezegd. Ik moest van de medewerker basic fit mailen omdat ze zelf ook het systeem zag dat ik basic heb opgezegd. Ik heb basic 2 keer gemaild en krijg geen reactie terug. Ik vind dit hartstikke vervelend en wil onmiddellijk een oplossing. Ik krijg nu een brief van incasso met een boete van 450 euro ik ben niet van plan die te betalen als het niet mijn fout is.

Kwijtschelding van de boete en ik wil.graag gebeld worden door basic fit zelf!

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 14 maart 2020 om 08:49 geantwoord

Beste Senem,

Bedankt voor het kenbaar maken van jouw klacht.

Ik heb het even nagekeken en zie dat de opzegging op 2-12-2019 succesvol is verwerkt in onze administratie, echter heb je een lidmaatschap afgesloten bestaande uit een contractduur van minimaal 52 weken. Op grond van je lidmaatschapsovereenkomst en de Algemene Voorwaarden is de einddatum van je lidmaatschap: 9-11-2020. Het is niet mogelijk om het lidmaatschap binnen het minimale contractperiode te beëindigen, dit kan enkel wegens medische redenen of een verhuizing.

Wij hebben, aangezien niet alle lidgelden zijn betaald, het lidmaatschap overgedragen aan incassobureau Snijder. Vriendelijk verzoeken wij contact met hen op te nemen.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, indien er nog andere vragen zijn hoor ik dat graag.

Het Social Team van Basic-Fit

Alle klachten die gemeld zijn door Senem02