Mijn Klacht:
ik had via de website banden besteld, daarna direct gebeld of er wel een sneeuwvlok op zou staan ivm ritjes naar duitsland. Bandenthuis geeft aan hier niet volledig over te zijn op de website en dat hieraan gewerkt wordt. Telefonisch is toegezegd de bestelling kosteloos te annuleren, maar wel als ik direct andere banden zou bestellen. Ik zei dat ik dat wel wou maar dat ik eerst het geld van de andere banden terug wou voor ik een nieuwe betaling zou doen. Per mail is vanuit bandenthuis toegezegd kosteloos te annuleren. Nu blijkt dat ze de creditcard betaling niet geannuleerd hebben maar na deze communicatie gewoon belast hebben!
Naast het feit dat ik enkele minuten na het bestellen wou annuleren er direct 60 euro aan kosten zou zitten omdat zij heel erg hoge kosten zouden hebben omdat zij de banden moeten bestellen (?!) vind ik de dreigende toon; je krijgt je geld terug als je direct duurdere banden besteld zeer intimiderend. Ik was echt van plan direct nieuwe banden te bestellen maar na deze, in mijn ogen agressieve en intimiderende, manier van handelen vanuit bandenthuis bestel ik hier nooit meer iets. Jammer dat het niet gewoon menselijk kan!
Een verkoper kan met oog op thuiswinkelgarantie nooit zomaar 60 euro rekenen voor zijn gemaakte kosten, ook niet als hij dat in de voorwaarden opneemt. Er zijn wettelijke regels die mensen tegen dit soort cowboys beschermt.
Gewenste Oplossing:
Ik zou het fijn vinden als deze mensen zich aan de wet houden en hun klanten vriendelijk benaderen. Maar goed, ieder zijn ding.