Klacht: Afhandeling RMA,traag en klant voor de kosten op laten draaien.

op 16 mei 2018 over Azerty in de categorie Computerwinkels

Op 24 April heb ik een MSI B360M PRO-VDH moederbord en een Cooler Master Hyper TX3i CPU koeler gekocht bij Azerty.Ik had een hoop goede dingen gehoord over deze webwinkel dus besloot ook een kans te nemen om wat te bestellen bij deze alom geprezen pc boeren.Helaas was dit een zeer slecht financieel uitpakkende zet.

Het moederbordje en de koeler werden netjes bij mij thuis geleverd de dag na bestelling dus daar was niks aan op te merken.Maar na installatie van de onderdelen begon de ellende.Geen post beep na het opstarten wat me al zorgen baarde.Nee het werd nog gekker,de pc schakelde uit na het opstarten na enkele secondes.Ik moest enkele keren de PC opnieuw opstarten voordat ik uiteindelijk beeld kreeg.Een vervelende zaak als je net nieuwe PC onderdelen aanschaf,je hoopt dat alles netjes werkt,zeker gezien de aanschafkosten van alles.

Ik besloot om dit nog een tijdje aan te kijken maar de problemen bleven zich voordoen.Toen hakte ik de knoop door om 30 april en pakte alles netjes in om het vervolgens weer terug te sturen naar Azerty.

Nog geen dag later werd er al meteen met een vinger naar mij gewezen dat ik onzorgvuldig was omgegaan met de geleverde spullen en dat er gebruikersschade was ontstaan.

Toen was er een tijd van stilte,best vreemd,een webwinkel waar blijkbaar zoveel mensen zoveel goede ervaringen hebben of hadden.
Ik dan maar mailen naar Azerty om te vragen hoe het zat met de creditering van mijn teruggestuurde producten.Blijkbaar was er iets misgegaan bij Azerty en was alles in de soep gelopen,erg onprofessioneel.

Ik maar bellen naar Azerty om te vragen hoe het zat met de creditering van de onderdelen die ik had teruggestuurd,nu zijn we trouwens een week verder (!).
Het gesprek wat daarop volgde was niets anders dan vingertje wijzen in de richting van de klant dat ik pinnetjes van de CPU socket verbogen zou hebben,dan wel of niet moedwillig,maar het was uit eindelijk mijn eigen schuld en naar het aankoopbedrag van het moederbord kon ik fluiten.Er werden me een aantal opties voorgedragen,een daarvan was het product zou bij Azerty gemaakt en getest worden,daar zouden geen kosten aan verbonden zijn,een andere optie was dat het terug werd gestuurd naar MSI,daar zou minimaal 35 euro aan reparatiekosten in rekening worden gebracht.
Om maar van deze eindeloze kwelling af te zijn ging ik er maar mee akkoord dat het moederbord binnenshuis bij Azerty gerepareerd en getest zou worden om daarna terug te sturen…zucht.

Dan gebeurd er iets onwerkelijks,een dag later (vandaag) krijg ik een mailtje binnen dat het product gerepareerd en een half uurtje met prime95 getest is,de kosten die daarvoor in rekening zijn gebracht bedragen 35 euro,maar om een of andere rede kreeg ik op de reparatiekosten waar mij niks over was verteld kreeg ik 17,50 korting,nou dat is nog eens aardig.

Ik ben werkelijk waar nog nooit zo gestresseerd geweest bij de aanschaf en afhandeling van computeronderdelen,wat een verschrikkelijke ervaring,nee dit nooit meer.

Volledig gecrediteerd worden voor teruggestuurde producten.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Azerty over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door MJ8219