Klacht: Automatische incasso

op 26 januari 2014 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Na veel gedoe gehad te hebben met twee contracten (waarvan 1 spookcontract) is nu het volgende aan de orde: We hebben in november aangegeven (bewijs in bijlage) dat we willen betalen middels automatische incasso. In november heb ik ingelogd op Mijn Nuon en betalingsgegevens gewijzigd naar Automatische incasso. Vervolgens kreeg ik een email op 12 november 2013 om 18:45 (zit nog in mijn GMail inbox afzender Nuon N.V. inclusief juist ip-adres = bewijs). Hierin stond “Wij bevestigen dat wij deze wijziging in goede orde hebben ontvangen.”
Ik ben zelf computerprogrammeur en weet dat er wel eens iets mis kan gaan, dus zal het jullie ook niet kwalijk nemen. Echter hierdoor was ik wel in de veronderstelling dat jullie maandelijkse incasso zouden gaan doen op de eerste van de maand.
Tot mijn grote verbazing krijg ik nu een brief met onder het kopje “Betreft: Incassoprocedure gestart” waarop staat dat het bedrag inmiddels is verhoogd met 40 euro. (fact.nr. 41522651882). Dit vind ik niet juist. Tevens krijg ik het gevoel dat jullie mij meteen behandelen als wanbetaler. Ik ben absoluut geen wanbetaler (u mag mijn BKR-status checken).

Gewenste Oplossing:

Ik zou graag de accepgiro wel betalen, maar de 40 euro incassokosten teruggestort krijgen.
Inmiddels heb ik opnieuw mijn rekeningnummer ingevuld op Mijn Nuon.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuon over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon in behandeling genomen

Nuon

Heeft op 26 januari 2014 om 20:33 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Huizinga, wij hebben u zojuist, 26 januari 2014, een e-mail gestuurd met onze excuses. We begrijpen uw verwarring over de betaalwijze en hebben u daarom meer tijd gegeven om de onbetaalde termijnfacturen te betalen. Wanneer wij uw betaling ontvangen, laten we de kosten vervallen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Reactie van de melder van de klacht wimhuizinga

3 jaren geleden - Klacht niet opgelost. Ik heb zelf de boel nu voor elkaar gemaakt. Na afloop van dit contract ga ik nu definitief overstappen.

Alle klachten die gemeld zijn door wimhuizinga