Klacht: Matras voldoet, na ruilen, reparatie niet aan de verwachtingen

h lennaerts op 31 januari 2012 over Auping in de categorie Bedden

Beste heer/mevrouw,

Ik heb in augustus twee matrassen bij Auping Plaza in Wychen gekocht.
Na enkele weken heb ik gebeld en is 1 matras omgeruild, omdat ik ’s morgens rugpijn had. Het is een cresto matras. Is van medium naar soft omgeruild. De tijk ging steeds losser zitten en ik bleef rugpijn houden. Moest wennen volgens de verkoper. Gebeld met Auping Plaza, Deze bleek er niet meer te zijn.
Zij verwezen mij door naar Uden. Daar heb ik uitgelegd wat het probleem is, rugpijn en een rommelig matras, met een tijk die erg los zit. Krult op. Voostel matras terug naar fabriek en leenmatras. Is gebeurd. Nu kreeg ik afgelopen maandag het nieuwe matras terug, waarvan alles aan gerepareerd was??
Wat blijkt: ik heb nu weer last van mijn onderrug. Dat had ik niet op het “geleende” matras uit Uden. De verkoper heb ik vandaag gesproken en een mail van gehad.Zie hier onder:
Hoi,
Beste Wilco en Auping Deventer,

Op aanraden van het personeel van de voormalige Auping Plaza in Wychen heb ik contact opgenomen met Auping Deventer.Ik hoop op een goede oplossing. Anders kan ik het nieuwe matras weggooien of naar de Kringloopwinkel brengen.

Ik wil graag weten op welk Auping leenmatras ik heb geslapen. Ik heb je , na enkele dagen zonder rugpijn, gevraagd welk matras dat was. Er stond namelijk alleen soft op. Jij zei dat je dat kon zien als het matras terug was.Nu is het terug .

Ik hoop echt tot een goede oplossing te komen.Heb jij al contact met Auping gehad? Ik wil graag het matras waar ik op geslapen heb, in de goede maat met bijbetaling kopen Of hebben jullie een ander aanbod? Zo niet, dan ben ik teleurgesteld in Auping. Ben tot nu toe altijd een trouwe klant geweest. Heb daar telkens een bed gekocht en op 1 keer na de matrassen. Ik hoop dat iemand zsm contact met mij opneemt. Nu heb ik ‘s morgens weer pijn.

Als ik met bijbetaling een matras krijg waar ik tevreden over ben. Tenslotte heb ik een slecht advies gehad. De verkoper in Wychen had toen ik met de klacht over rugpijn kwam, meteen een ander matras moeten laten uitproberen, want het matras dat ik enkele weken te leen had voldeed wel. Verder vind ik het schandalig dat een nieuw matras niet voldeed en gerepareerd moet worden. Dan heb ik toch al genoeg gedoe gehad. Nu kan ik weer geld investeren. Voel me erg slecht behandeld door Auping.

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Auping in behandeling genomen

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Auping een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Auping

Heeft op 02 november 2012 om 11:56 geantwoord

Wij betreuren het dat u lichamelijke klachten heeft ondervonden bij het gebruik van uw Auping matras. Naar aanleiding van uw klachten hebben wij uw matras onder volledige garantie voorzien van een gehele nieuwe kern. Ten tijde van de afwezigheid van uw matras heeft een Auping leenexemplaar ontvangen, welke u naar volle tredenheid heeft gebruikt. Het betreft hierbij een andere matrastype, welke een geheel ander ligcomfort biedt. Op uw verzoek heeft u middels de Auping Plaza een aanbod ontvangen voor de aanschaf van dit matrastype. Wij hopen dat u alsnog kunt genieten van uw Auping matras.

Alle klachten die gemeld zijn door