Klacht: Eindeloos slapen op het. ‘eeuwige’ matras (zie volkskrant 20 dec 2020)? Niet dus…

Monique Bussmann op 13 december 2022 over Auping in de categorie Bedden

Op 22 december 2020 werden we door de Volkskrant geattendeerd op de evolve-matras van Auping. In september 2021 hebben we een tweepersoons evolve matras besteld bij Auping Store Breda. Deze werd in december afgeleverd met de verkeerde afmeting. In februari 2021 werd het goede matras geleverd. In augustus 2021 hebben we gemeld (met foto’s) dat er een spleet was ontstaan tussen de twee units van het matras. Er werd een nieuw matras geleverd. Ondanks onze extra voorzichtigheid ontstond hetzelfde probleem opnieuw. In februari 2022 hebben we in de winkel gemeld dat er opnieuw een spleet s ontstaan, met foto’s.
NB. De verkoopster van Auping Store Breda heeft bij de verkoop niet vermeld dat het matras uit 2 units bestaat (demostratiemodel was éénpersoons) en ook niet dat het matras niet geschikt is om tegen elkaar aan te slapen,
We komen met de verkoopster niet tot een schikking en ze herhaalt dat Auping in zijn product blijft geloven.
Als we (intussen min of meer radeloos) contact zoeken met de klantenservice van Auping, worden we terugverwezen naar Auping Store Breda.
Tegen ons vertrouwen in wordt er weer een nieuw evolve-matras geleverd. Natuurlijk ontstaat de klacht weert opnieuw en in november 2022 brengen we daarom opnieuw een bezoek aan Auping Store Breda. Eindelijk komen we tot een schikking: ‘bij hoge uitzondering’ krijgen we €1533 retour en het matras zou per direct opgehaald worden (na protest hebben we hier ‘heel genereus’ 2 weken bij gekregen. Het goede bericht is dat we eindelijk van Auping, het evolve-matras en het gedoe af zijn, dat we eindelijk weer tegen elkaar aan kunnen slapen. Het slechte bericht is dat bijzonder teleurgesteld zijn in een merk als Auping, dat we twee jaar niet echt comfortabel hebben geslapen, veel gedoe hebben gehad en dat het ons in geld ook nog eens €750 gekost heeft. Het meest vervelend is nog dat we juist gingen voor een duurzaam matras, maar nu in twee jaar tijd vier 2-persoonsmatrassen hebben versleten. Auping maakt de belofte van ‘Eindeloos slapen op een eeuwig matras’ dus verre van waar.

Een gesprek met iemand die de klacht serieus neemt en in de positie is om er daadwerkelijk iets mee te doen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Auping over deze klacht.

Bericht van Auping

1 jaar geleden - Beste Monique Bussmann, hartelijk dank voor uw bericht. Wij staan hierover in contact met u. Met vriendelijke groeten, Auping Klantenservice.

Alle klachten die gemeld zijn door Monique Bussmann