Klacht: Associaal rij/pest gedrag vrouwelijke buschaffeur

op 24 september 2015 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Rond 13.30 reed ik richting Kralingse Zoom langs Erasmus Universiteit Rotterdam. Ik zag Arriva bus bij de halte staan met rechts aangevend richtingwijzer. Toen ik langs de bushalte wil doorrijden omdat de richtingwijzer nog steeds rechts aangeeft en ik er vanuit ga dat de bus nog niet gaat rijden, gaat de bus ineens rijden (links richtingaanwijzer niet aan) en mij afsnijden op de helft van de bushalte. Gelukkig kon ik net op de strook die rechts richting ingang universiteit gaat. Even van schrik bijgekomen, reed ik weer op de weg rechtdoor achter Arriva bus, die net verderop naar laatste bushalte Kralingse Zoom gaat. Ze gaat naar rechts op busstrook en ik moet rechtdoor, maar weer gaat de dame achter het stuur gek doen en neemt de bocht zo breed naar rechts dat ik weer niet rechtdoor kan en weer moet stoppen. Ik weet niet wat haar mankeert maar binnen 5 minuten sneed me 2 keer af bij gevaarlijke kruising en drukke weg. Toen ben ik haar achteraan gereden naar de halte, stapte uit en vroeg waar ze mee bezig was. De dame doet het raampje open, bus heeft voorrang bij uitrijden en alles is gefilmd, success. Sta je daar dan trillend en nog nadenkend over roekeloos gedrag van een gekke wijf en ook nog eens zo’n antwoord. Voorrang betekent niet levensgevaarljke situaties veroorzaken en pesten op drukke kruising en weggedeelte. Dit is gewoon spelen met met iemands leven spelen. Het niet op tijd richting aangeven bij uitrijden, pesten door bocht asocial breed te nemen, geeft jullie geen voorrang andere automobilisten te pesten.

Excuses van de dame die dienst had

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 03 mei 2016 om 09:58 geantwoord

Hallo Kaya,

Bij het langslopen van de klachten kwam ik deze klacht uit september vorig jaar nog tegen. Ik neem aan dat dit probleem inmiddels verholpen is? Of in ieder geval via een andere weg correct afgehandeld is? Zo niet, dan bestaat er uiteraard de mogelijkheid om opnieuw een klacht in te dienen. Deze klacht wordt afgesloten omdat deze verouderd is.

^DK
Webcareteam Arriva