Klacht: annulering of wijziging keuken

op 06 september 2016 over Keuken Kampioen in de categorie Keukenleveranciers

Afgelopen vrijdag bij de keuken kampioen geweest in reeuwijk. We wilde ons orienteren voor een keuken. Nadat we 3 uur lang daar hebben gezetten en ons over hebben laten halen om de keuken te kopen, is het de verkoper dan eindelijk gelukt om een handtekening te krijgen. We voelden ons behoorlijk onder druk gezet en als we over de keuken wilde nadenken werd ons gezegt dat dit aanbod maar eenmalig is.
Thuis aangekomen had ik eigenlijk al spijt, de dag erna kregen we nog wat offertes binnen over de rest van de verbouwingen van ons huis dat we er achter kwamen dat we de keuken helemaal niet kunnen betalen. Ik heb tot 2 uur in de nacht liggen huilen op bed omdat ik niet meer wist wat ik moest doen. De volgende dag heeft mijn man 3 keer naar keuken kampioen gebeld. Steeds was de verkoper in gesprek en belde niet eens terug. Uiteindelijk kreeg hij hem te pakken. Mijn man heeft het verhaal verteld. En als we willen annuleren kost dat ons 30 procent van de aankoop van de keuken dat is dus 1500 euro. Niet niks dus of we mochten de keuken aanpassen maar dan betaal je 3750 van de totaal prijs dus ook geen optie. Ik vind de klantvriendelijkheid ver te zoeken. We hebben snel wat laten weten. Binnen 3 dagen. Ze hebben nog niks besteld en dan nog moet je zo belachelijk bedrag betalen.

Als we geen annuleringskosten hoeven te betalen of dat we wat apparatuur van ze afneemt. We gaan nu namelijk de keuken opknappen ipv een nieuwe. Dus we zouden dan een gasfornuis willen, oven en handgrepen voor een normalen prijs. Zo heeft de keuken kampioen toch wat verkocht en hebben ze een tevreden klant.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Keuken Kampioen over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Keuken Kampioen in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Keuken Kampioen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Keuken Kampioen

Heeft op 06 september 2016 om 21:19 geantwoord

Beste mevrouw Tamkamp,

Wat vervelend te lezen dat u geen goede ervaring heeft met de Keuken Kampioen in Reeuwijk. Ik heb uw gegevens doorgegeven aan de filiaalmanager met het verzoek contact op te nemen en samen tot een oplossing te komen. Ik ga er van uit dat het snel opgelost zal zijn.

Daan - Webcare Keuken Kampioen

Bericht van Keuken Kampioen

6 maanden geleden - Beste meneer Kool, Goed te vernemen dat er contact is geweest met onze vestigingsmanager. Ik begrijp dat deze situatie niet wenselijk is en wil graag het gesprek van vrijdag graag afwachten. Mocht ik daarna nog iets voor u kunnen betekenen, dan wil ik u verzoeken een mail te sturen naar webcare@keukenkampioen.nl . Met vriendelijke groet, Daan - Webcare Keuken Kampioen

Heeft op 15 september 2016 om 19:05 geantwoord

Vandaag telefonisch contact gehad met de filiaalmanager van Reeuwijk. Ik heb zelf contact opgenomen met de filiaalmanager. Ik heb hem het hele verhaal uitgelegd, waarbij ik ook heb aangegeven dat wij de Algemene Voorwaarden van CBW nooit ontvangen hebben. Normaliter zou dit overhandigd moeten worden bij de orderbevestiging.
Als wij de Algemene Voorwaarden ontvangen hadden, dan hadden wij kunnen zien dat er geen bedenktijd is en dat bij annulering een kosten van 30% van het aankoopbedrag in rekening gebracht wordt. Wij zouden in dit geval de orderbevestiging nooit getekend hebben, omdat wij nog niet zeker waren van de overige offertes voor onze keukenverbouwing. Helaas hebben wij dus slecht nieuws gekregen uit de andere offertes en zijn wij genoodzaakt om de order te annuleren.

Momenteel is onze order nog niet geannuleerd, maar ben ik zo teleurgesteld in de afhandeling dat ik helemaal niks meer wil afnemen, mits er een heel goed voorstel naar voren komt.

Ons adviseur zou ons gisteren terugbellen om het te hebben over deze situatie, maar tot nu toe ben ik nog niet teruggebeld. Dit vind ik niet klantvriendelijk.

Vrijdag heeft de filiaalmanager een gesprek met onze adviseur en de regiomanager. Ik hoop dat zij tot een goed alternatief komen en dat daarmee deze situatie opgelost kan worden.

Ik hoop dat dit ook een les zal zijn voor de Keukenkampioen, zodat mensen in het vervolg dus op een fatsoenlijke manier geïnformeerd worden.

Jarno Kool

Alle klachten die gemeld zijn door tamkamp