Klacht: annulering boeking en onbereikbaarheid

mvm898 op 28 december 2019 over Tix.nl in de categorie Online Vliegtickets

Beste lezer,

Middels dit bericht wil ik een klacht indienen en vraag ik om vergoeding van gemaakte kosten door meerdere fouten van jullie kant. Hieronder zet ik dit uiteen.

Vandaag om 11.37 (Londen time) hebben wij een via jullie een vliegticket geboekt van Londen Luton naar Amsterdam (vluchtnummer VK8407). Daarop zijn wij in de bus gestapt richting Londen luton. In de bus onvingen wij onderstaand bericht dat er een fout is opgetreden en we binnen 1 dag van jullie iets zouden horen. Uiteraard werkt dat niet als de vlucht een paar uur later vertrekt. Om die reden hebben we zelf telefonisch contact met jullie opgenomen. In dit telefonisch contact met een van jullie medewerkers werd ons verzekerd dat we binnen 3 uur na boeken een bevestiging zouden krijgen of van de geboekte vlucht. Omdat we 2 uur later nog steeds niks hadden ontvangen hebben wij jullie opnieuw gebeld en werd opnieuw aangegeven dat we tot 3u na het boeken moesten wachten op de bevestiging.

4u na onze boeking hadden we nog steeds geen bericht van jullie ontvangen en waren jullie ruim 1 uur niet telefonisch bereikbaar (na minstens 15 pogingen met mijn telefoon en 10 pogingen met de telefoon van mijn vriend). Wij hebben toen zelf contact opgenomen met de luchtvaartmaatschappij (zowel vueling als level) zoals geadviseerd werd op het telefonische bandje. Zij kunnen geen aanvraag van jullie terugvinden voor onze boeking, maar gaven wel aan dat er nog 6 plekken vrij zijn in het vliegtuig. Helaas was contact met jullie onmogelijk via het nummer waar we jullie eerder op konden bereiken.

Zoals telefonisch ook al werd aangegeven ben ik zwanger en moest ik vanwege medische redenen terug naar Nederland. Wij hebben besloten het heft in eigen handen te nemen en alternatief vervoer te regelen. Vlak hierna krijgen we van jullie een mail dat onze boeking geannuleerd is. Hierop moeten we opnieuw vervoer verzorgen weg van het vliegveld.

De gemaakte kosten zijn als volgt:
Bustickets NAAR vliegveld Londen Luton 31.20 dollar
Bustickets VAN vliegveld Londen Luton 24.00 dollar

Graag ontvang ik een reactie van jullie en een vergoeding van de kosten.

Vergoeding gemaakte kosten
Uitleg van onbereikbaarheid

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tix.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tix.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door mvm898