Klacht: Annulering

op 03 september 2018 over D-Reizen in de categorie Online Reisbureaus

Geachte heermevrouw.

In juli had ik 2 tickets geboekt naar Minneapolis.
Op de dag dat ik onderweg was naar het Schiphol kreeg ik te horen dat mijn Esta niet goed gekeurd was en dus niet kon reizen. Ik heb toen gelijk contact opgenomen met D reizen in Hellevoetsluis en de situatie uitgelegd en dat ik mijn ticket wilde annuleren. Een van de collega gaf aan dat ik toch naar Schiphol moest en dat ik daar moet uitleggen en mijn tickets te verzetten als dat mogelijk was. Eenmaal op Schiphol gaf een mevrouw aan dat ik die probleem met de winkel moest overleggen waar ik de ticket had geboekt. Ik ben daarna terug gekomen naar de winkel en ze gingen kijken wat het mogelijk was. Ze gaven dat ik mijn tickets niet kon annuleren omdat het goedkoops tickets waren. Op het moment van boeken heb ik niet te horen gekregen dat ik mijn tickets niet kon annuleren omdat ze goedkoop zijn. Ik ben daarover totaal niet ingelicht. In tickets stond mijn man naam ook verkeerd, waardoor ik later te horen kreeg dat ik daarmee Ook niet zou mogen reizen. De manier hoe ik geholpen ben vind ik niet goed, we hebben niet de juiste informatie gekregen enz.

Ik ben pas tevreden als ik een bedrag voor mij tickets terug krijgt, want ik had 2 tickets geboekt en omdat ik niet op tijd kon reizen, gingen ook mijn vakantie dagen voorbij en ook hotel dagen.

Ik zou erg op prijs stellen om vergoeding hiervoor te krijgen!

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar D-Reizen over deze klacht.

Bericht van D-Reizen

3 maanden geleden - -

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door D-Reizen in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat D-Reizen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

D-Reizen

Heeft op 17 september 2018 om 08:28 geantwoord

Beste mevrouw Mohammad,

Bedankt voor uw bericht. Ik heb nader onderzoek gedaan. Ik zie dat uw Esta is geweigerd omdat uw paspoort reported as stolen was. Het in orde hebben van de reisdocumenten is uw verantwoordelijkheid.

Meneer had gewoon mogen reizen van United. De airline heeft aan ons bevestigd dat het ontbreken van zijn 2e voornaam geen reden is om geweigerd te worden op de vlucht.

Wij hebben u de mogelijkheid geboden om het ticket te wijzigen. Dat mocht bij hoge uitzondering van United. En dat is heel bijzonder omdat het na de vertrekdag was. Het wijzigen is niet gebeurd. Vanuit de airline is er verder geen refund. Wij kunnen u derhalve dan ook geen vergoeding bieden.

We betreuren het dat het zo gelopen is voor u.

Masha Verdouw

Team Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door M-mo