Klacht: Annulatie vlucht

op 06 februari 2018 over Tui in de categorie Online Reisbureaus

Op 15/09/2017 moesten Mia Mabbe, Filip Hillewaere en ikzelf een vlucht nemen van Varadero in Cuba naar Brussel. Wanneer we in de luchthaven toekwamen bleek deze vlucht echter geannuleerd te zijn. Vermoedelijk was dit naar aanleiding van de orkaan Irma die een week daarvoor door Cuba had gewoed. Het personeel op de luchthaven viel echter uit de lucht, de luchthaven was perfect veilig te bereiken en was in dezelfde staat als voorheen. Wanneer we contact opnamen met Tui kregen we botweg, zonder enige gêne, te horen dat dit ons eigen probleem was, dat Tui ons tijdig verwittigd had dat de vlucht een dag vervroegd was en dat we eventueel drie weken later een vlucht terug konden nemen. Dat Tui ons tijdig had verwittigd is zeker niet het geval. We ontvingen geen bericht via sms en stuurden dus zeker ook geen terug, we werden eveneens niet opgebeld, ondanks we wel alert waren door de omstandigheden met orkaan Irma en dus onze gsm in de gaten hielden, verder werd evenmin ons reisbureau op de hoogte gesteld van de vervroegde vlucht. Gelukkig kregen we uren later bericht van ons reisbureau dat we de volgende dag in Havana, 5 uren rijden van Varadero, een andere vlucht konden nemen naar Parijs en van daaruit een gratis shuttle naar Tielt. Tui liet weten aan het reisbureau dat er zou gekeken worden voor een vergoeding voor de geleden schade, deze is er tot nu toe niet gekomen.

Na dit onaangename avontuur waren we blij thuis te zijn en hebben we de zaak even laten rusten in afwachting van de schadevergoeding die Tui ons beloofd had. We spreken hier over een vergoeding voor de extra hotelnacht, wat niet vanzelfsprekend was in een stad die tot dan toe zonder elektriciteit had gezeten, de vijf uur durende taxirit, de extra maaltijden in het hotel, alles voor 3 personen. Verder hadden we ook betaald voor speciale plaatsen met extra beenruimte tijdens de vlucht, deze waren niet aanwezig op de vervangvlucht en kwamen op €20 per persoon. Hierbij zwijgen we nog over de morele schade die we geleden hebben doordat we niet aanwezig konden zijn op de begrafenis van een zeer naast familielid. Na gewacht te hebben op de vergoeding die Tui Flights eerder vermeldde, nemen we nu het heft in eigen handen en eisen we een gepaste schadevergoeding. Overigens zijn we bereid verdere maatregelen te nemen indien geen gevolg wordt gegeven aan onze klacht. In bijlage vindt u extra informatie over onze vlucht.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tui

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tui nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Chiara Kerkhof