Klacht: Gesmolten ledstrips

op 13 november 2019 over Alternate in de categorie Software

In mei 2018 heb ik twee led strips van Cablemod bij Alternate besteld. Deze strips zijn in een zeer prijzige, watergekoelde PC aangesloten op de 5 volt poort zoals dat ook hoort. Gisteren ontdekte ik dat beide strips volledig weggesmolten zijn en mijn PC aan de binnenkant vol zit met gesmolten plastic, gelukkig is zijn de glazen platen van de kast schoon te maken maar van de andere delen is het afwachten hoe die er onderuit komen.
Ik heb foto’s gestuurd naar Alternate, er werd mij gevraagd of ik de strips op een 12 volt of 5 volt poort had aangesloten, na gemeld te hebben dat de strips op de 5 volt poort zijn aangesloten, zoals de bedoeling is, kreeg ik de melding dat ik ze toch aangesloten zou hebben op de 12 volt poort en dat de strips daarom stuk zouden zijn. Deze conclusie heeft Alternate getrokken zonder de PC in kwestie gezien te hebben, en maken mij hiermee uit voor leugenaar. De strips zouden ook maar 12 maanden garantie hebben en een gebruiksproduct zijn, dat laatste wordt echter nergens gemeld.

Ik vind het schandalig hoe ik als goede klant door Alternate behandeld wordt. Wij hebben in de laatste jaren toch flinke bedragen bij dit bedrijf gespendeerd en we worden nu als leugenaar weggezet. Ik vind dit enorm treurig. Wij bouwen al ruim 30 jaar PC’s, waaronder ook watergekoelde high-end PC’s en weten echt wel hoe wij dit soort producten moeten aansluiten, wij hebben dit zeker niet verkeerd gedaan.

Ik zou het netjes vinden als Alternate de strips vervangt daar er volgens de Europese norm twee jaar garantie is en de led strips ook langer mee moeten gaan dan anderhalf jaar. Een excuus zou ook op zijn plaats zijn gezien zij mij onterecht betichten van het melden van onwaarheden.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Alternate

Reactie van de melder van de klacht Tamara3107

4 maanden geleden - Alternate is niet voornemens om mijn klacht op te lossen. Dit is toch wel veelzeggend.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Alternate nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Tamara3107