Klacht: Geschatte levertijd klopt totaal niet.

op 19 mei 2018 over Alternate in de categorie Software

Op donderdag 11 mei een notebook besteld waarbij er stond dat de levertertijd 1 werkdag zal duren. Aangezien de notebook niet ”direct leverbaar” was en een beetje hoofdrekenen, ging ik ervan uit dat het op zaterdag 13 mei geleverd zou worden.

Zaterdag op de site gekeken, stond er ineens ”levertermijn: 4 werkdagen”. Op maandag 15 mei stond er nog steeds ”levertermijn: 4 werkdagen”. Oke, begrijpelijk sinds het weekend is. Alternate opgebeld en er werd mij verteld dat de notebook aan het eind van ’t weekend geleverd zou worden.

Donderdag 17 mei, ”levertermijn onbekend”, Alternate weer opgebeld en mij werd verteld dat het aan het begin van de volgende week geleverd zou worden.

Vandaag, zaterdag 19 mei, werd ik opgebeld en mij werd er verteld dat er ‘verwacht’ wordt dat de notebook op 25 mei voorraad is. Daarnaast werd ik gevraagd of ik de bestelling nog wil behouden of de bestelling wil annuleren. Het is dat ik een definitieve keuze heb gemaakt, maar anders had ik het geannuleerd. Verder heb ik gevraagd of er een tijdelijke oplossing is, want ondertussen loop ik erg achter met mijn werk, maar nee, niks, geen compensatie of wat dan ook.

Kort samengevat: levering heeft een vertraging van minimaal 2 weken, waardoor ik nu erg achterloop met mijn werk.

Ik ben niet zo van het ''jij hebt je niet aan je afspraken gehouden, dus je moet mij nu vergoeden.'' Ik ben eerder teleurgesteld dat het zo lang heeft geduurd (en nog steeds geen zekerheid is of het daadwerkelijk op de 25e geleverd zal worden) terwijl ik de notebook echt nodig heb om verder te kunnen met mijn werk, terwijl er op de 11e stond dat de levertijd 1 werkdag zal duren.

Maar goed, een tijdelijk oplossing zou fijn zijn, maar dat gaat 'm waarschijnlijk toch niet gebeuren. Het is nu meer een ''je wilt het of je wilt het niet. Wil je het? Dan wacht je maar. Wil je het niet, dan niet.''

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Alternate

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Alternate nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door yuchecktsang