Klacht: fouten bij telefonisch bestelling en na betaling levering weigeren, mits tegen bijbetaling

op 24 november 2018 over Alternate in de categorie Software

Een mooie aanbieding gespot op www. Alternate.nl, totaal besparing van 75 euro. Top:) Ik wilde direct bestellen, maar inloggen op mijn account lukte niet. Mail om wachtwoord te resetten en om account opnieuw te activeren kwamen nooit aan in mijn mailbox. Als gast bestellen op mijn e-mail adres werkte ook niet, omdat deze al geregistreerd stond. Zodra de klantenservice bereikbaar was, heb ik gebeld om dit te melden en de bestelling telefonisch te doen. (ik had achteraf gezien dit als een voorteken moeten beschouwen)

Hier ging het al mis. Er een 40 euro duurdere koeling opgenomen. Dit zag ik op de bevestiging die ik per mail kreeg. Weer gebeld om dit te laten aanpassen. Nieuw betalingsverzoek gekregen voor aangepaste prijs. Deze rond lunchtijd betaald. Pas in de avond kreeg in de daadwerkelijke bevestiging van mijn bestelling. Maar geen verzendbevestiging voor de beloofde levering de volgende dag.

Toen zag ik op mijn bevestiging staan dat ik de producten zou ophalen in Ridderkerk. Dit heb ik nooit aangegeven. Het is me ook niet gevraagd. Balen. Nu kan ik niet mijn PC bouwen dit weekend, terwijl dit wel gepland was. Het was intussen buiten kantoortijd, dus ik heb een mail gestuurd met verzoek om bezorging ipv afhalen.

Vanmorgen voor alle zekerheid ook nog even gebeld met klantenservice. Nu wordt het verhaal pas echt gek. Er werd me verteld dat de items niet meer beschikbaar zijn voor de aanbiedingsprijs! Ze weigeren te leveren. Erg lang in discussie geweest, maar ze willen alleen leveren als ik bijbetaal. Alternate gaf aan: er zat tijd tussne bestelling en betaling en daardoor zijn nu je items verkocht aan ene ander. Wil je ze alsnog, moet je bijbetalen. We kunnen niet meer leveren voor dezelfde prijs. Ik kon niet doorverbonden met ene teamleider. Het was te druk. Ik wordt maandag of dinsdag wel teruggebeld. Het is zo druk ivm Black Friday.cybermonday weekend. Nu geen tijd…. Ja dat snap ik als ze met alle klanten zo omgaan. Zal het wel klachten regenen.

Ik heb ze gewezen op het feit dat ze in gebreke zijn en dat ik eis dat ze tegen de afgesproken prijs leveren. We hebben immers een juridisch bindende koopovereenkomst. Het is niet zo dat ze niet kunnen leveren. Ze willen niet. Dat is wat anders.

Ik eis levering van hetgeen ik besteld heb, zonder bijbetaling. Dit wordt dus vooralsnog geweigerd. Werkelijk bespottelijk. Er ligt een terugbel verzoek, maar als ik zo de beoordeling van de klantenservice lees, heb ik hier geen vertrouwen in. We zullen zien…. mocht dit gebrek aan vertrouwen onjuist blijken, zal ik dit zeker hier gaan melden.

Ik ben tevreden als mijn bestelde spullen binnen redelijke termijn (14 dagen) bezorgd worden tegen de afgesproken prijs. Of als dit niet mogelijk is, er een vergelijkbaar of beter alternatief wordt aangeboden tegen deze prijs. En als ze hun excuses aanbieden. Want dat zit er tot nu toe ook niet in.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Alternate nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Suffistica