Klacht: laattijdige vluchten

op 08 augustus 2019 over Alltours in de categorie Reizen Algemeen

Op dinsdag 7 mei 2019 reserveer ik bij “de vakantiediscounter” een vakantie naar hotel Nova Park in side (Turkije) voor drie personen onder reserveringsnummer V1900863213, van 3juli tm 14 juli 2019.
De reis wordt uitgevoerd door reisorganisator Alltours X onder boekingscode 10860836.
De vlucht wordt uitgevoerd door vliegtuigmaatschappij “Onurair” tussen Amsterdam Schiphol en Antalya Turkije, en vice-versa.
De heenvluchtnummer onder vluchtnummer 8Q0852.
De terugvlucht onder vluchtnummer 8Q0851.
Heenvlucht
Voorzien vertrek vanuit de luchthaven te schihol met Voorzien vertrek op woensdag 3 juli 2019 om 14.55uur. voorziene aankomst om 19.45 te Antalya in Turkije.
We begeven ons tijdig naar boardinggate van vertrek, waar we op het vliegtuig zullen stappen.
We ontvangen nadien geen enkele info van van het luchthavenpersoneel voor het laattijdig vertrek, tot dat we plots om 15.45 uur de melding kregen dat het vliegtuig klaar stond en de boarding kon aanvangen.
De boarding was voltooid om 16.00 uur, maar het vliegtuig bleef stilstaan op het tarmac.
Omstreeks 18.30 uur vernemen we van de vliegtuigpiloot dat we allemaal het vliegtuig terug moeten verlaten, wegens een lek in de brandstofleiding.
Terug in het luchthavengebouw toegekomen geef t”Onuair”ons de melding dat het vliegtuig een onbepaalde vertraging heeft en dat het niet zeker is of dit toestel op woensdag nog zal vliegen.
Hierna ontvangen we een formuliertje ter waarde van 6,25 euro per persoon om ons te voorzien van een kleine maaltijd. ( wat koop je voor 6,25 euro in een luchthavengebouw ???) en ons niet te ver in het luchthaven gebouw te gegeven, zodat ze ons vlug kunnen bereiken indien er toch iets zou veranderen.
Iedereen dus aanschuiven aan de broodjeszaak want er was niet veel keuze. Net als het aan onze beurt was, het was dan intussen 19.45 uur, komt de verantwoordelijke van “Onurair ons melden dat het vliegtuig alsnog kan vertrekken en dat het lek is gedicht. Wij onverrichter zake, dus zonder broodjes, zo snel mogelijk terug naar het vliegtuig.
Om 20.30 uur taxied het vliegtuig over de startbanen te schiphol, om uiteindelijk 20.45 uur te vertrekken.
We komen uiteindelijk toe te Antalya om. 02:20 uur. Dit is met een vertraging van 5uur 25 minuten vertraging.
Transfert van de luchthaven Antalya naar hotel Nova Park, aankomst om 03.15 uur.
Terugvlucht
De terugvlucht onder vluchtnummer 8Q0851eveneens door “Onurair”.
Voorzien vertrek vanuit Antalya (Turkije naar Amsterdam Schiphol) op zondag 14 juli 2019, voorzien vertrek 11.00 uur.
Als het vertrekuur is aangebroken, ontvangen we de melding dat vertrek van de vlucht zal vertraagd zijn met 15 minuten. (reden onbekend)
We ontvangen nadien geen enkele info van van het luchthavenpersoneel voor het laattijdig vertrek, tot dat we plots om 12.30 uur de melding kregen dat het vliegtuig klaar stond en de boarding kon aanvangen.
Omstreek 13.00 uur vertrekt de vlucht vanuit Antalya naar Schiphol.
Aankomst op Schiphol om 16.25 uur.
Dit is met een vertraging van 3 uur 25 minuten.
In het luchthavengebouw was de verbijstering groot omdat we nog 1 uur nodig hadden om voorbij de Nederlandse politie te geraken wegens identiteitscontrole en ophalen van onze bagage.
Gevolg was dat we onze TGV van Amsterdam Shiphol, voorzien vertrek 17.40 uur naar Antwerpen missen, waardoor we nog eens één uur moeten wachten op een volgende aansluiting.
Samenvatting:
Dat we zéér ontevreden zijn over de dienstverlening Van luchtvaartmaatschappij “Onurair” zal u zeker niet verbazen.
We vertrekken te Schiphol met een vertraging van 5 uur 25 minuten. Eerste dag van onze vakantie is volledig verloren. Aangezien we in het holst van de nacht toekomen in het hotel. De keuken is uiteraard gesloten, dus zonder eten nar de kamer, en de bediende aan de balie wilde ons zo vlug mogelijk in de kamer hebben.
Tweede dag eneveens zo goed als verloren omdat we s’nachts pas om 03.45 in ons bed liggen en er s’anderdaags als zombies bijlopen.
De terugvlucht was ook al geen succes, zoals je kan lezen in mijn klacht.
Het minste wat wij verwachten van AlltoursX, die verantwoordelijk zijn voor deze reis, een financiele tegemoetkoming om de emotionele en verloren tijd te compenseren.

Hopend op een gunstig gevolg groet ik u.

Beyers Fons

Ik ben tevreden als mijn vluchten, zoals beschreven zijn in mijn reservering nageleefd worden.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Alltours

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Alltours nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door vertraagde vluchten