Klacht: Alles gaat fout

op 18 september 2018 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Toen de meneer aan de deur kwam, mooi verhaal trapte erin. 40 p.m i.v.m zonnepanelen. 100 euro terug. Overstap zou betaald worden door Eneco.
Het eerste termijn werd ineens opgeschroefd naar 93 euro, na verrekening 7 euro terug in plaats van 100. Dit terwijl er 40 euro was toegezegd, maar
mevrouw, dat krijgt u terug bij jaarafrekening. Heb ik niks aan nu!!! Wil hebben wat er is toegezegd, willen hun ook. Dit nadat een aantal keren mijn reknr was doorgegeven. Was niet bekend volgens hun. Vreemd de desbetreffende meneer had het opgeschreven, zelfs tijdens het gesprek ter controle opgenoemd. Dan de 250 euro overstap declaraties, via pc was de kortste weg zeiden ze, 2 weken, vervolgens kon dat niet omdat ik te kort klant was, per brief dan, nooit aangekomen, aldus Eneco, opnieuw via pc, wederom 2 weken wachten, maar de vorige leverancier had eindafrekening gestuurd, moest ik maar regeling mee treffen, aldus Eneco. Mijn emailadres, alle mails worden gewoon gestuurd. Maar volgens hun site niet bekend. Link gekregen, 1 malig kunnen inloggen, daarna, niet bekend. Dit binnen 1 mnd? Wat staat me nog meer te wachten, inmiddels spijt te zijn overgestapt.

Mijn declaraties uitbetaald zijn, de 53 EUR op mijn rekening, totaal bedrag 303 euro. Dat alles naar behoren werkt.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 18 september 2018 om 14:50 geantwoord

Beste mevrouw Bloem,

Hartelijk dank voor het plaatsen van uw bericht, erg spijtig te lezen dat het om een klacht gaat. Ik vind het jammer dat uw overstap niet naar wens is verlopen. Graag reageer ik op uw onvrede.

Onder uw klantnummer is zichtbaar dat u hier vanochtend ook telefonisch contact over gehad heeft. In de aantekening van het gesprek zie ik dat de boetevergoeding besproken is. Er staat op het moment 250 euro klaar voor uitbetaling. Op het declaratieformulier welke u hiervoor invult, geven we aan dat de verwerking en uitbetaling hiervan maximaal acht weken op zich laat wachten.

Ik ben blij dat we deze termijn sinds de start van levering op 9 augustus 2018 gehaald hebben. Het spijt me dat u hierover ook anders geïnformeerd bent. Bij twijfel raad ik u aan nogmaals deze verwerkingsperiode na te lezen op het hiervoor bestemde formulier.

Op 17 juli 2018 (ruim voor de start van levering) hebben wij u uw contractbevestiging toegestuurd. Hierin leest u terug waarop uw termijnbedrag is gebaseerd. Letterlijk wordt hierover op dit schrijven aangegeven: 'Dit bedrag is gebaseerd op het historisch verbruik van uw woning.'

Dit betekent dat uw termijnbedrag bij aanvang dus niet gebaseerd is op de verbruiksgegevens van tijdens het verkoopgesprek. Om deze reden heeft u als klant bij Eneco dan ook de mogelijkheid uw termijnbedrag aan te passen, waar nodig maandelijks.

U kunt dit zelf doen via Mijn Eneco, echter gaat dat met marges. Wilt u het termijnbedrag meer of minder wijzigen, helpen wij als klantenservice u daar graag mee verder. Ik zie dat uw termijnbedrag inmiddels op 40 euro staat. De verrekening van uw betaalde termijnbedragen en uw energiekosten, vindt plaats op de jaarnota. Hierop wordt duidelijk of er sprake is van een bijbetaling of teruggave. Vanzelfsprekend hoop ik voor u op het laatste!

Wanneer u hier nog vragen over heeft, verneem ik dat graag van u!

Rodney
Eneco Webcare

Heeft op 18 september 2018 om 15:05 geantwoord

Staat 2 wekenen wordt ook steeds gezegd op klantenservice. Mijn historisch verbruik is nog nooit zo hoog geweest als wordt aangegeven. Direct gebeld dat het maand termijn naar beneden moest omdat ik anders niet door zou met Eneco. Mijn Eneco kan ik nu nog niet in. Wil per direct 303 euro op mijn rekening, niks verrekening met jaar nota. Als ik te laat zou zijn met betalen mag ik boete betalen. Gewoon deugdelijk werk leveren. Tot nu toe zeer amateuristisch.

Bericht van Eneco

2 maanden geleden - Beste mevrouw Bloem, Bedankt voor uw reactie. Via de bijgevoegde link komt u rechtstreeks uit op het declaratieformulier. https:www.eneco.nlklantenservice-contactdeclaratieformulier Zo kunt u eventueel de verwerkingstijd zelf nogmaals zwart op wit nalezen. Uw eerste termijnbedrag is reeds als 93 euro in rekening gebracht. De wijziging naar 40 euro is per de termijnnota van september '18 van kracht. Hierover hebben wij ook een e-mail verstuurd ter bevestiging. Onder uw klantnummer zie ik daarnaast dat uw Mijn Eneco actief is sinds 13 september 2018. Via onze zogeheten 'meekijkfunctie' krijg ik dan ook toegang tot deze online omgeving. Voor alle zekerheid heb ik u per e-mail een wachtwoordreset verstuurd. Uw gebruikersnaam is dezelfde als de e-mail waarop u mijn mail ontvangt. Met vriendelijke groet, Rodney Eneco Webcare

Reactie van de melder van de klacht beabloem@hotmail.com

2 maanden geleden - Geachte heer, ik heb net nog gekeken, er stáát 2 weken, die 93 euro is 53 euro teveel!!!!!!!!! Dat heb ik direct doorgegeven toen ik het contract kreeg, de desbetreffende dame belde me zelfs terug. Met de mededeling dat ze het niet kon wijzigen pas als het contract inging, u kunt zoveel zeggen, maar kloppen doet het niet. Keek net op mijn rekening staat nog niets?????U kunt zeggen wat u wilt tot gisteren kon ik niet in mijn Eneco komen, emailadres onbekend stond er. Nogmaals u kunt zoveel in rekening brengen 40 euro was de afspraak, u kunt en mag niet zomaar een afspraak wijzigen zonder iemand van te voren in kennis te stellen. Er klopt helemáál niets van hetgeen u zegt.

Alle klachten die gemeld zijn door beabloem@hotmail.com