Mijn Klacht:
Hierbij dien ik een klacht in betreffende een medewerker genaamd “Barry” van uw Albert Hein filiaal in Almere Muziekwijk.
Mijn moeder, een donker getinte dame van 70+, ging op 28-02-2018 in de avond nog even boodschappen doen daar. Aan de kassa had ze deze “Barry” al opgemerkt, want hij stond in de buurt van de caissière waar mijn moeder haar boodschappen mee afrekende.
Met 2 volle boodschappentassen wilde ze het pand verlaten, toen ze tot de ontdekking kwam nog 2 producten te zijn vergeten. Dus met al haar tassen is zij weer terug in de winkel gelopen om deze vergeten producten alsnog aan te schaffen. Bij dezelfde kassa waar ze eerder al had afgerekend, rekende ze nu weer af.
Eindelijk dacht mijn moeder huiswaarts te kunnen gaan, nu echt compleet met alle boodschappen. Maar helaas werd zij nog voor ze de uitgang bereikte, op zeer botte wijze staande gehouden door “Barry”. Deze “Barry” vond het vreemd en verwarrend dat mijn moeder met boodschappentassen een tweede maal de winkel in was gegaan. Barry beschuldigde mijn moeder ervan dat zij zou hebben gestolen. Mijn moeder vond dit natuurlijk geen prettige ervaring. Ze had tenslotte in beide gevallen aan dezelfde kassa betaald en hier ook kassabonnen van. Deze liet ze ook zien aan de medewerker, maar die vond dit blijkbaar niet voldoende bewijs.
In tranen kwam mijn moeder thuis en vertelde haar verhaal. Toen ik het filiaal hier telefonisch over benaderde, werd er niet echt serieus gereageerd. De medewerker aan de telefoon vond dat mijn moeder een winkelmandje had moeten nemen toen ze de winkel opnieuw wilde betreden, om de verwarring zo te voorkomen. Of ze had gewoon aan de caissière moeten zeggen dat ze nog wat moest kopen.
Maar mijn moeder kwam opnieuw bij dezelfde kassa afrekenen. Dus hoezo was dat niet voldoende geweest? En ze had tenslotte inmiddels 2 kassabonnen.
Al jaren doe ik mijn boodschappen bij dit filiaal. Ook ik heb weleens gehad dat ik al bij de kassa was geweest en nogmaals terug de winkel in moest om nog dat ene product te halen. Nog nooit werd ik hierop aangesproken. Nog nooit werd ik er op gewezen dat ik een winkelmandje erbij moet pakken, zodat de winkelmedewerker niet in de war raakt van mijn beweegreden als klant om alsnog een winkel opnieuw te betreden. Maar goed, ik ben blank met blond haar. Mijn moeder heeft zwart kroes haar met een donkere huid. Het lijkt er sterk op dat mijn moeder door “Barry” onterecht beschuldigd werd van diefstal, op basis van haar huidskleur.
Wat nog meer spijtig is, is dat het filiaal in Muziekwijk er om bekend staat dat het personeel discrimineert. Er zijn meer mensen met een ander kleurtje, die om deze reden liever naar andere filialen van uw supermarkt gaan. Zelfs als deze zeker een stuk verder weg is.
Anno 2018 zou dit niet meer moeten kunnen en al helemaal niet in een supermarkt. Jammer! Erg jammer!
Gewenste Oplossing:
Een excuses zou zeer op prijs gesteld worden. Maar nog beter zou het zijn, als Albert Hein geen discriminerend personeel zou hebben. En als het dan echt zo is dat alle klanten verplicht met winkelmandje de winkel moeten betreden, dat dit ook echt aan iedere klant duidelijk word gemaakt.


