Mijn Klacht:
Ik heb een zoon van 15 jaar die gisteren met een vriend van school de winkel in gegaan zijn om eten te kopen voor op school .. ze dachten stoer te doen om rode doosje condooms te kopen .. maar uiteindelijk durfde ze de condooms toch niet te kopen . Dus ze waren niet stoer genoeg . Dus die hebben ze terug gelegd maar niet in het goede vak maar voor in het vakje van de blauwe condooms. Waarop ze terug naar de kassa lopen om de rest betaalen. Daar worden ze staande gehouden door een winkel meedewerker en aangesproken op diefstal . Waarop mijn zoon zijn verhaal doet wat er nu gebeurt is … maar woord niet geloof . Hij moet laten zien waar ze het doosje hebben neer gelegd. Dus hij laat het zien .. nu woord hij weer niet gelooft en zegt de medewerk het was een ander doosje… er is maar 1 kleur rode doosje wat hun in hun assortiment hebben dus lijkt mij heel sterk dus het een andere is . Mijn zoon zegt kijk mijn zakken maar na . Ik heb niks . Is goed zei de medewerker en ze gaan naar achter in een kamertje … en dan begint de mede werker hun te intimideren en te discrimineren wat hun zijn verdacht ( en zijn vriend komt uit Syrië dus zag er vedacht uit ). De zakken wou hij niet meer controleren .Waarop mijn zoon zegt kijk dan naar de camera’s. Om zijn onschuld te bewijzen.. maar de medewerk wou die moeite niet doen voor hun . In plaats van dat woord hij ge intimideert dat ze de politie bellen en hun moet een contract tekenen voor winkel verbod . Mijn zoon heeft nog voor gesteld om het pakje condooms te betalen om de situatie te verbeteren en om te laten zien dat hij het niet nodig heeft om te stelen . Waarop die medewerker ook bot domme dingen tegen hun gaat zeggen . Zoals de meeste dieven hebben een dikke portemonnee en nog meer onzin …
Gewenste Oplossing:
Dat hij op zn vingers getikt woord van zijn werkgevers . En een excuus voor mijn zoon . Maar ook daarna zullen wij nooit een voet in die winkel zetten

