Klacht: Agressieve verkoop

op 11 juni 2021 over Budget Energie in de categorie Energieleveranciers

Was net overgestapt. Werd gebeld door Budget Energie met allerlei beloftes en maakte niets uit dat ik net was overgestapt. Zou er niets van merken. Zou mij niets kosten. Blijkt dus niet waar, maar kan nu niet van mijn contract af, omdat ik te laat ben met opzeggen. Heb spijt als haren op mijn hoofd

Als ik van mijn contract af zou kunnen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Budget Energie over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Budget Energie in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Budget Energie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Budget Energie

Heeft op 11 juni 2021 om 16:09 geantwoord

Beste meneer, mevrouw,

Vervelend om te horen dat u spijt heeft van uw aanmelding bij Budget Energie. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. U geeft aan dat de telefonische verkoper u verkeerd heeft geïnformeerd over het overstap proces. Er zou tegen u zijn gezegd dat het niets uitmaakt dat u net was overgestapt naar een andere leverancier en dat er ook geen kosten aan verbonden zouden zitten. Dit is nu echter niet het geval en u wilt daarom van uw contract met Budget Energie af.

Ik kan zien dat u bij ons bent aangemeld via BesparenKan. Dit is een telefonische verkoper met wie wij samenwerken. Besparenkan neemt helaas geen gesprekken op en daarom kan ik dit niet terugluisteren. Wel is het zo dat u direct na de aanmelding van Budget Energie de welkom e-mail heeft ontvangen. In deze e-mail werd u gewezen op alle voorwaarden die bij uw contract horen en tevens op de wettelijke 14 dagen bedenktijd. Na akkoord had u dus nog 14 dagen om uw contract te annuleren.

Ik begrijp goed dat het vervelend is dat u door uw overstap naar Budget Energie met onverwachte kosten komt te zitten. Het is echter wel zo dat het uw eigen verantwoordelijkheid is om te controleren wat de gevolgen zijn van een overstap. In uw wettelijke 14 dagen bedenktijd had u dan ook uw contract bij Budget Energie kunnen vergelijken met uw contract bij uw vorige leverancier om te controleren of Budget Energie alle kosten zou vergoeden die de vorige leverancier in rekening zou brengen. Dat u dit niet heeft gedaan komt helaas voor uw eigen verantwoordelijkheid.

U bent akkoord gegaan met een contract voor Budget Energie en door ons op de hoogte gesteld van alle voorwaarden die bij het contract horen. U heeft geen gebruik gemaakt van uw wettelijke 14 dagen bedenktijd en hierdoor is het contract geldig geworden. Uw contract kan daarom niet meer kosteloos worden beëindigd. Wel is het zo dat Budget Energie de boete van uw vorige leverancier vergoedt tot een bedrag van € 125,- per product.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Budget Energie Webcare

Heeft op 11 juni 2021 om 21:07 geantwoord

Ik ben 75 en je wordt overvallen aan de telefoon. Zijn echt vervelende aanhouders, die oudere mensen vals voorlichten. Moet verboden worden

Alle klachten die gemeld zijn door Hagaatje