Klacht: Afzuigkap past niet door fout van keukenkampioen

op 30 september 2016 over Keuken Kampioen in de categorie Keukenleveranciers

We hebben een mooie keuken bij de keukenkampioen besteld. De keukenkampioen is bij ons komen inmeten om te kijken of de keuken past. Tijdens het afroepgesprek daarna werd ons verteld dat de keuken helemaal zou passen. We hebben de leidingen laten verleggen zoals de keukenkampioen ons heeft geadviseerd.

Nu blijkt dat de keukenkampioen over het hoofd heeft gezien dat de afstand tussen fornuis en afzuigkap te klein is. Wij wisten niet dat hier specifieke regels voor waren, maar we hadden het vertrouwen dat een gerenommeerde partij als de keukenkampioen op de hoogte zou zijn van alle regels en ons dus goed zou adviseren.

Om het probleem nu op te lossen moeten er extra kosten worden gemaakt:
– extra kosten voor een bouwkundige aanpassing zodat afzuigkap wel past
– extra kosten voor verleggen van aansluitingen/leidingen zodat we een andere keukenopstelling kunnen kiezen en de afzuigkap wel past
– andere oplossingen (fornuis lager maken dan aanrecht / elektrisch fornuis kiezen ipv gas) willen we niet, hierdoor wordt de keuken minder mooi dan we oorspronkelijk gekozen hadden. We vinden de keuken dan het grote bedrag dat we ervoor betalen niet meer waard.

Dat de keukenkampioen alle extra kosten voor haar rekening neemt om de fout die ze hebben gemaakt te herstellen.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Keuken Kampioen over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Keuken Kampioen in behandeling genomen

Bericht van Keuken Kampioen

2 maanden geleden - Beste meneer Weijers, Ik wil u graag verder helpen. Helaas beschik ik (nog) niet over het ordernummer. Zou u mij deze gegevens willen doorgeven? Met vriendelijke groet, Thomas - Webcare Keuken Kampioen

Bericht van Keuken Kampioen

1 maand geleden - Beste meneer Weijers, Tot op heden heb ik nog geen reactie van u mogen ontvangen. Zou u alsnog uw ordergegevens willen sturen? Met vriendelijke groet, Thomas - Webcare Keuken Kampioen

Reactie van de melder van de klacht Robbert425

1 maand geleden - Natuurlijk: mijn ordernummer is 2 0201 063635. Mijn klacht is al langer (meer dan een maand) bij jullie bekend. Echter er is tot op heden nog geen enkele oplossing gekomen. Verschillende partijen verwijzen ook steeds naar elkaar: gister ochtend wordt ik door jullie klantenservice gebeld en wordt mij verteld dat de regiomanager (Alexander van der Lee) met me contact gaat opnemen. Gistermiddag ontvang ik een mailtje van Alexander van der Lee waarin staat dat de klantenservice het gaat afhandelen...

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Keuken Kampioen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Keuken Kampioen

Heeft op 25 oktober 2016 om 11:13 geantwoord

Beste meneer Weijers,

Ik heb begrepen dat u uw klacht aangemeld heeft bij de geschillencommissie, het spijt me dat ik u via deze weg niet verder van dienst kon zijn.
Het contact zal vanaf nu verlopen via onze afdeling juridische zaken, vandaar dat ik uw melding op deze site zal afsluiten.

Thomas - Webcare Keuken Kampioen

Alle klachten die gemeld zijn door Robbert425