Klacht: afspreken rijles ANWB fout op fout

op 14 september 2016 over ANWB in de categorie Pechhulpdiensten

Mijn naam is Wil Bertels ANWB lid 104070668 lid sinds 1977
adres Zeevaart 283 6846LS Arnhem.
Ik ga van 23 sept tot 17 oktober op reis naar Canada en de USA. Daarbij heb ik een auto gehuurd, een automaat. Omdat ik nooit in een automaat gereden heb, heb ik eind augustus de ANWB gebeld om een rijles af te spreken in een automaat.
Het lukte toen niet om een dag af te spreken. De ANWB zou mij terugbellen.
Toen dat drie weken later nog was gebeurd , belde ik opnieuw. Uw medewerkster zag dat ik eerder gebeld had en maakte excuses. Pogingen om een les af te spreken liepen weer niet. Twee uur later kreeg ik een medewerkster aan de lijn die een afspraak maakte voor een les Nijmegen.
Uiteindelijk is afspraak gemaakt in Arnhem voor vandaag om 13.00 uur . Ik werd opgehaald door Dr. Mo. in een gewone auto met andere jonge vrouw achter het stuur.

We reden naar het kantoor van de ANWB om de auto om te wisselen voor een automaat. Daarna bleek dat er geen automaat beschikbaar was, die was bezig met een examen. De jonge vrouw bracht me weer thuis en hr Mo maakte excuses.

Mijn opvatting is dat deze opeenstapeling van fouten – door de centrale en lokale ANWB regelaars – niet past bij een gereputeerde service organisatie.

Ik hoorde van de Arnhemse ANWB dat dit de laatste mogelijkheid was van een rijles voor mijn vertrekdatum. Ik had overwogen een of misschien twee lessen te nemen. Ik heb nu besloten, in eerste instantie te vertrouwen op de rijervaring in een automaat van mijn vrouw. Haar laatste auto was een automaat.

Slechte ervaringen zingen vijf keer meer rond dan goede. Ik ben benieuwd wat u hiermee gaat doen.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over ANWB

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over ANWB nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Wil Bertels