Klacht: afspraken betrfd startdatum wordt niet nagekomen

op 10 oktober 2016 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

energielevering zou 01-11-2016 starten (dit heb ik ook zwart op wit), zodat ik geen boete hoef te betalen bij huidige leverancier.
Eneco heeft de levering zonder overleg gestart op 04-10-2026 en is verder niet te bereiken en reageert niet op email.

eneco moet startdatum aanhouden of contract ontbinden als het gemaakte afspraken niet nakomt

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 10 oktober 2016 om 15:35 geantwoord

Beste heer, mevrouw,

U heeft deze klacht ook bij ons ingediend via klachtenkompas. Daar heb ik u het volgende antwoord gegeven:

Ik kan me goed voorstellen dat u ervan baalt dat het contract eerder is ingegaan dan dat we met u hebben afgesproken. Het lijkt erop dat er iets is misgegaan, onze excuses hiervoor. Natuurlijk kunnen we dit voor u terugdraaien, echter duurt het wel een aantal weken voordat het in orde is. Dit betekent dat we dan al in de buurt van de correcte ingangsdatum zitten. Het lijkt me daarom handiger om dit probleem op een andere manier op te lossen. Kunt u mij uitleggen wat de reden is dat u voor 1 november als ingangsdatum heeft gekozen? Hopelijk kan ik u dan een passende oplossing bieden.

Het lijkt me een goed idee om dit via één kanaal af te handelen. Ik verzoek u daarom vriendelijk om op mijn bericht op klachtenkompas te reageren.

Vriendelijke groet,

Eva
Eneco Webcare

Heeft op 10 oktober 2016 om 17:10 geantwoord

oplossing is niet aangedragen, duidelijk is dat de klacht niet goed gelezen is.

Waarom wordt er wel gereageerd op een klachtensite en niet op mails die aan eneco zelf zijn gestuurd

Alle klachten die gemeld zijn door volksboot