Klacht: afsluiten zonder aankondiging

op 13 september 2018 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn oma vroeg mij om hulp bij het zoeken naar een nieuwe energieleverancier.
NUON leek voordelig, maar niks blijkt minder waar.
Noun stuurt geen acceptiro’s of rekeningen en wil alleen op willekeurige momenten automatisch incasseren.Vandaag is mijn oma afgesloten, nu blijkt dat ze haar een herinnering hebben gemaild omdat de incasso is mislukt.
Ik heb die mail gelezen en daarin staat niks over afsluiting, ik heb meteen voor haar betaald maar vreemd genoeg kan afsluiten wel op zondag maar heraansluiten niet.

Gewenste Oplossing:

schadevergoeding voor al het eten dat in de koeling en vriezer nu bedorven is geraakt.
Een behoorlijk excuus en voortaan gewoon een brief met de hoogte van het bedrag en de rekening waar het heen moet.
Voor nu ben ik aan het kijken hoe ze zo snel mogelijk naar een betrouwbare leverancier kan overstappen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuon over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon in behandeling genomen

Bericht van Nuon

3 maanden geleden - Beste Rita Carrilho, op deze website lezen wij je klacht over Nuon. Je geeft aan dat wij je Oma hebben afgesloten? Dat is niet het geval. Een leverancier kan namelijk niet afsluiten voor gas of stroom.Dat kan enkel de netbeheerder. Had je oma een stroomstoring? Dat zou mogelijk kunnen zijn. Heb je daarvoor contact opgenomen met de netbeheerder? Die zijn daar namelijk voor verantwoordelijk. Groet, Joeri

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nuon

Heeft op 13 september 2018 om 13:32 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Rita Carrilho,
op deze website lezen wij je klacht over Nuon. Je geeft aan dat wij je Oma hebben afgesloten? Dat is niet het geval. Een leverancier kan namelijk niet afsluiten voor gas of stroom.Dat kan enkel de netbeheerder. Had je oma een stroomstoring? Dat zou mogelijk kunnen zijn. Heb je daarvoor contact opgenomen met de netbeheerder? Die zijn daar namelijk voor verantwoordelijk.

Groet, Joeri

Alle klachten die gemeld zijn door Reiamsterdam