Klacht: Afleveren pakket

op 01 mei 2017 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Vandaag heeft UPS geprobeerd een pakket af te leveren. Dit is de eerste en de enige keer dat ze aan de deur zijn geweest.
Waar PostNL de moeite neemt om het pakket bij de buren af te leveren, levert UPS het direct af bij een UPS Access Point; wat in dit geval een Dierenspeciaalzaal is aan de compleet andere kant van de stad! Die ook nog eens alleen van 9 tot 17 open is, waardoor ik het pakket pas zaterdag kan afhalen.

Ik heb gevraagd om bezorging aan huis en niet bij een Access Point.
Zojuist komt om 20:07 PostNL voor een andere bezorging nog een avondbezorging doen; dat is pas service en anders bezorgen zij, of DHL altijd bij de buren. Er is altijd wel iemand thuis binnen 2 huizen om ons heen en anders had UPS het best nog 1 keer kunnen proberen.

Ik vind dit dus echt heel vervelend.

Groet,
Rick Engeringh

Als UPS het pakket deze week nog een keer probeert te bezorgen en anders in ieder geval bij een Access Point die ook na 18:00 uur open is zoals bijv een bouwmarkt of supermarkt.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UPS

Heeft op 02 mei 2017 om 10:22 geantwoord

Geachte heer Engeringh,

Dank voor uw reactie op deze website.

Het verschilt per opdrachtgever en voor u is dat de verzender van uw bestelling, wat UPS wel of niet mag.
Sommige verbieden ons het pakket aan te bieden bij de buren, sommigen hebben zelfs een contract met ons, dat we het maar 1 keer mogen aanbieden en daarna direct moeten afleveren bij een accesspoint in de buurt.

Ik heb gekeken wat de openingstijden zijn van de dierenspeciaalzaak, maar die zijn gelukkig iets ruimer dan dat u weergeeft:
DISCUS DIERENSPECIAALZAAK BORST (K00123)
AMSTERDAMSTRAAT, 7-9
2032PM HAARLEM
Maandag 12:00-18:00
Dinsdag 09:00-18:00
Woensdag 09:00-18:00
Donderdag 09:00-18:00
Vrijdag 09:00-18:00
Zaterdag 09:00-17:00

Excuses voor het opgelopen ongemak, maar wij hopen door deze informatie aan te bieden dat wij u toch nog van dienst konden zijn.

UPS social media team.

Heeft op 02 mei 2017 om 11:55 geantwoord

Goedemorgen,

17:00 of 18:00 maakt voor mij helaas geen verschil. De winkel heeft geen koop avond, wat ook pas ophalen op donderdag zou betekenen, wat nu pas zaterdag wordt.

Ik vind dat teleurstellend.

Alle klachten die gemeld zijn door RickEngeringh