Klacht: Afhandeling Uitbelating beleggingssverzekering tbv oversluiten hypotheek

op 16 februari 2018 over Nationale Nederlanden in de categorie Verzekering

Zeer traag in het uitbetalen van een vrijgekomen beleggingsverzekering. Alle benodigde papieren op 10-01-2018 opgestuurd per mail naar NN. Krijg pas na 3 weken bericht dat ze nog bij de ING bank moeten nagaan of er geen andere verpanding aan hangt.
Op 05-02-2018 gebeld met de ING. Vonden het vreemd dat ondanks de verstuurde en door mij doorgestuurde papieren dat er geen verpanding meer is aan de beëindigde hypotheek bij ING, ze alsnog een extra bevestiging wilde hebben.
Nochtans was ING zo vriendelijk om die statement alsnog op te stellen. Die statement van de ING bank dat er geen verpanding (meer) is en ze afstand doen van het geld, is nog dezelfde dag (05-02-2018) door ING per e-Mail gestuurd naar NN, met Cc naar mij. Vandaag gebeld met NN, Ze zeggen dat het hun streven is om in maart het afgehandeld te hebben. Ruim 2 maanden na de oorspronkelijke aanvraag! Ondertussen heb ik wel voor mijn overgesloten hypotheek extra moeten betalen. De Nationale Nederlanden is veel en veel te traag met verwerken en het afhandelen van de benodigde uitbetaling.

Ik was tevreden geweest als het geld in februari wordt uitgekeerd.
Ik ben tevreden als men toegeeft, dat deze handelwijze klantonvriendelijk en arrogant is en getuigt van minachting van de klant.
Het zou aardig zijn als men de extra betaalde rente vergoed. Maar, van dit bedrijf verwacht ik het niet. Ik zal enorm blij zijn als ik van hun af ben.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Nationale Nederlanden

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nationale Nederlanden in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nationale Nederlanden een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nationale Nederlanden

Heeft op 16 februari 2018 om 16:29 geantwoord

Goedemiddag MChabouni,

Vervelend dat je ontevreden bent over ons. En eigenlijk is het nog vervelender dat je dit op deze website hebt moeten plaatsen. Dit betekent waarschijnlijk dat we je in eerste instantie niet hebben kunnen helpen zoals je had verwacht. Onze excuses hiervoor.

We helpen je graag verder. Zou je de klacht willen sturen via onze social media kanalen? We vragen dit, omdat we via deze kanalen je beter kunnen helpen, met name door de mogelijkheid van privéberichten voor persoonlijke info.

Dat kan op de volgende manieren.

Facebook:           ga naar https://www.facebook.com/NationaleNederlanden/ en kies dan voor ‘bericht versturen’.
Twitter:                ga naar https://twitter.com/nn_nederland en dan kiezen voor ‘bericht verzenden’.

We nemen je klacht dan in behandeling.

Wil je liever niet via Social Media je klacht insturen, dan kun je deze ook insturen via het klachtenformulier op onze website: https://www.nn.nl/Contact/Klacht-melden.htm
We begrijpen dat we een extra actie van jouw kant vragen. Hopelijk begrijp je dat we je juist naar een ander kanaal verwijzen, omdat we goede service willen bieden.

Groet,
Brigitte
Nationale-Nederlanden / Webcare

Heeft op 16 februari 2018 om 16:34 geantwoord

Nee, totaal geen vertrouwen meer in deze organisatie. Op alle klacht via social media, geven zij dezelfde reactie.

Alle klachten die gemeld zijn door MChabouni