Klacht: Afhandeling diefstal pakket 1Z38A4E96893225330

op 21 augustus 2017 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 15 augustus heb ik een kostbaar pakket verstuurd.
Op 16 augustus rond 12 uur heb ik dit pakket als vermist bij UPS gemeld. Binnen 24 uur zou er een formulier voor beschrijving pakket gemaild worden. Om 16 uur weer gebeld waar het formulier bleef. Door een zeer onaardige medewerkster werd mij meegedeeld dat er 24 uur voor stond.
Op 17 augustus op de site van UPS aangegeven dat ik erg ontevreden ben en vervolgens een mail gekregen dat ik vrijdag 18 augustus voor 13.30 uur gebeld zou worden. Dit is niet gebeurd.
Nu is het 21 augustus, nog geen formulier ontvangen. Weer gebeld. Het was erg druk, maar het formulier zou vandaag wel komen.

De scans die vermeld staan op de track and trace van het pakket op de site hebben ook geen enkele waarde, want de laatste scan die vermeld is betreft een scan van de gehele container (en dus niet het bewuste pakket!) waar het pakje in behoort te zitten.

Ik vraag me serieus af wat een onderzoek naar dit verdwenen pakket inhoudt. Het is inmiddels 5 dagen later en er is nog niets gebeurd naar aanleiding van mijn melding. Is de scan van de chauffeur misschien de enige scan van het fysieke pakket? Deze gang van zaken geeft mij de indruk dat een vermissing slechts administratief wordt afgehandeld en dat de benadeelde het maar moet regelen met de verzekering.

Als er op korte termijn een gedegen onderzoek wordt opgestart en niet een papieren onderzoek vanaf een bureau.
Dit gedegen onderzoek begint met een ondervraging van de chauffeur. En vervolgens iedereen die het bewuste pakketje werkelijk gescand heeft (en dus niet de gehele container vol met pakketten).
Het gaat hier om een kostbaar pakket met een waarde van 15.000 euro.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UPS

Heeft op 21 augustus 2017 om 11:28 geantwoord

Goedemiddag,

Onze excuses voor de vervelende ervaring. Als ik kijk naar de cases aangaande deze zending dan is het onderzoek formulier vorige week naar 2 verschillende email adressen van u gestuurd.

Ik heb onze klantenservice gevraagd u nogmaals te contacteren zodat het onderzoek zsm geopend kan worden.

UPS Social Media Team

Heeft op 22 augustus 2017 om 13:15 geantwoord

U kunt wel beweren dat u dit onderzoek formulier naar 2 verschillende adressen gestuurd heeft, maar bij UPS is maar 1 e-mailadres bekend en daar heb ik niets op ontvangen. Wel deze onderstaande mail waarin UPS belooft vrijdag voor 13.30 uur te bellen en een onderzoek in te stellen. Dit is beiden niet gebeurd want maandagochtend, is na door mij contact op te nemen met UPS pas een onderzoek gestart, 5 dagen na de melding van vermissing.

Response By Email (James M.) (18/08/2017 01.06 AM) U.S. Eastern Standard Time (US EST)
Dear Marco,
Thank you for your e-mail.
I apologise that you have felt that your statements were not being taken seriously.
Furthermore, I see that a request to start an investigation was raised on 17/08/17. You will be contacted today, 18-Aug-17 no later than 01:30 PM.

Best regards,
James M.