Klacht: Afgerekend met verkeerde meterstand

op 02 mei 2017 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Geachte directie van Eneco,
Ik ben vernederd door Eneco.
Niet eerlijk en fouten corrigeren in voordeel Eneco

Compensatie en erkenning fout

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 03 mei 2017 om 13:46 geantwoord

Beste heer El Mourabit,

Bedankt voor uw bericht. Meer dan vervelend dat er nog onduidelijkheden zijn over de bijbetaling van 60,19 euro op de jaarnota. Graag licht ik nogmaals toe hoe het zit via onderstaand bericht.

De meterstanden zijn niet geschat vorig jaar, wel heeft u veel meer verbruikt aan elektra. Dit gaat over een verschil van 4098 kWh ten opzichte van vorig jaar. Bij gas is dit verschil veel kleiner, dit gaat over 68 m3 verschil met vorig jaar.

Daarnaast zijn de belastingen ook aanzienlijk gestegen. Dit gaat over de Energiebelasting en de Opslag Duurzame Energie. Voor meer informatie over deze stijging verwijs ik u graag door naar de website van de belastingdienst.

U maakt gebruik van slimme meters dat betekent dat de meterstanden worden afgelezen. Heeft twijfels over het uitlezen? Dan adviseer ik u om contact op te nemen met uw netbeheerder Stedin. Zij zijn verantwoordelijk voor uw meters. We hebben dus geen fouten \\\"gecorrigeerd\\\" in ons voordeel, maar u bent afgerekend op uw werkelijke verbruik.

Ik vertrouw erop dat bovenstaande informatie duidelijk voor u is. Wenst u toch nog meer uitleg? Dan kunt u ook altijd telefonisch contact opnemen met een van onze klantadviseurs via het telefoonnummer 0900 0201.

Groet, Erica
Eneco Webcare

Heeft op 03 mei 2017 om 14:04 geantwoord

Dit is geen oplossing. Vorig jaar is fout gemaakt en dit jaar gecorrigeerd. Als ik Stedin bel dan moet ik bij Eneco zijn. Neem je eigen versntwoordelijkheid.

Alle klachten die gemeld zijn door Mourabit