Klacht: Adres bestaat niet???!!!

op 20 mei 2016 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Afgelopen dinsdag een pakket besteld dat op donderdag bezorgd zou worden. Helaas was er donderdag een laadfout waardoor dit niet lukte (dat kan altijd gebeuren). Vervolgens vrijdag een vrije dag opgenomen omdat het pakket zou worden bezorgd. De hele dag stond op de site bezorger onderweg, dus ik ben thuis blijven wachten. Niemand van DPD zien langsrijden (ondanks twee grote ramen aan twee kanten). Om 16.00u nog eens op de site gekeken, nu bleek dat er een fout was in het adres en dat het pakket vandaag niet geleverd kon worden. Meteen contact opgenomen met de klantenservice van DPD, het pakket zou vanuit Belgie zijn verzonden (wij wonen in Nederland en hebben ook via een Nederlandse site besteld). De medewerkster gaf op dat moment aan dat de bezorger voor het verkeerde adres zou hebben gestaan en zou meteen contact opnemen, ik zou z.s.m. worden teruggebeld. Vervolgens om 16.30u weer contact opgenomen. De medewerkster zou al 21 minuten in de wacht staan en zou mij z.s.m. terugbellen. Om 17.25u nog niets gehoord. Vervolgens krijg ik een andere medewerker aan de lijn die mij zegt dat wel het goede adres is doorgegeven, maar dat dit niet zou bestaan (vreemd, aangezien wij toch wel vaker pakketten bezorgd krijgen). De bezorger was wel nog onderweg, maar die kon echt niet meer teruggestuurd worden. Wij hebben dus een autobench besteld voor de hond en zouden dus morgenochtend twee dagen weggaan met de hond, zonder autobench is dit niet haalbaar voor ons. Dit betekent dus dat ik door een fout van de bezorger nu nog een oplossing kan bedenken om mijn hond weg te brengen en deze dus niet mee op vakantie kan nemen. Daarnaast vind ik het jammer dat ik pas om 17.30u een fatsoenlijk antwoord krijg en ik hier trouwens zelf ook nog voor moet terugbellen. Wat een service!!!

Natuurlijk zouden we het liefst het pakket uiterlijk morgenochtend binnen hebben, maar ik snap dat dit niet meer lukt. Ik moet dus wel mijn hond nu twee dagen op pension brengen. Voor mij zou het opgelost zijn als ik op zijn minst deze kosten vergoed zou krijgen. Het is immers een grove fout van de bezorger om niet goed om zich heen te kijken of het adres echt niet bestaat.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 23 mei 2016 om 11:01 geantwoord

Sjwurl,
Bedankt voor je bericht. Vervelend om te horen dat de levering van je pakket niet goed gaat. Mijn collega heeft hiervoor afgelopen vrijdag een instructie doorgezet naar het depot in België met de melding dat het adres wel degelijk bestaat.
De chauffeur heeft daarom dit pakket alsnog mee ter uitlevering tussen 11:46 uur en 12:46 uur.
Excuses voor het ongemak.
Groet Hanneke

Alle klachten die gemeld zijn door Sjwurl