Klacht: Actualiseren opgebouwd pensioenoverzicht

op 31 mei 2017 over Nationale Nederlanden in de categorie Verzekering

Via mijn werkgever bouwde ik pensioen op bij NN. Eind 2015 is deze met terugwerkende kracht tot 2014 stopgezet (ivm wet Witteveen). Alle opgebouwde rechten tot 2014 bleven daarbij behouden. al snel bleek dat een aantal polisvoorwaarden toch vervielen bij”stopzetten”. Maar ook na herhaald verzoek van mij slaagt NN er niet in mij een actueel overzicht te verschaffen. Naar ” mijn pensioenoverzicht.nl” geven ze jaarlijks vrolijk verdere opbouw op. Ik vindt het ongeloofwaardig van NN dat zij hun klantendossiers niet op orde hebben. Wekt bij mij geen vertrouwen. Ze geven aan ook 2 jaar later ” bezig te zijn met het dossier” en kunnen niet anders dan daar “begrip” voor te vragen. Om vervolgens wederom (2017) wel mijnpensioenoverzicht verkeerde gegevens per 1-1-2017 te verstrekken zonder mij een actueel upo overzicht te kunnen verschaffen.

Als ze geactualiseerde gegevens cfr afspraken verstrekken ipv "bezig te blijven met het dossier. UPO overzicht per 1-1-2014 (datum stopzetten) is toch gewoon nog wel bekend????

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nationale Nederlanden over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nationale Nederlanden in behandeling genomen

Bericht van Nationale Nederlanden

4 maanden geleden - Beste Axelaartje, Vervelend dat we nog niet in staat zijn geweest om je duidelijkheid te geven wat betreft je opgebouwde pensioenrechten bij ons. Zou je mij ter controle je polisnummer en je geboortedatum willen sturen? Dit kun je mailen naar webcare@nn.nl. Dan ga ik navraag voor je doen. Groet, Leon NN Webcare

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nationale Nederlanden een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nationale Nederlanden

Heeft op 17 juli 2017 om 15:29 geantwoord

Beste Axelaartje,

Er is na je klacht en ons eerste contact alweer een lange tijd verstreken.

We waren nog in afwachting van gegevens van het bedrijfspensioenfonds. Deze hebben wij ontvangen en hiermee konden we de juiste premievrije aanspraken berekenen. Voor zover ik nu heb begrepen, wordt jou morgen een opgave van die aanspraken toegestuurd via post.

Ik snap dat het veel te lang heeft geduurd voordat je duidelijkheid ontvangt over je opgebouwde rechten. Wij bieden hiervoor onze excuses aan.
Indien je na ontvangst vragen hebt over deze opgave, kun je deze stellen via klachten.pensioen@nn.nl.  Zij kunnen hier dan direct inhoudelijk op reageren.

Leon
NN Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Axelaartje