Klacht: Absurd hoge eindafrekening techem

op 02 juli 2017 over Techem in de categorie Energieleveranciers

Op 14-08-2015 heb ik een huis gehuurd daar heb ik inmiddels 2 jaar gewoond en kreeg een eindafrekening van 2016 van 940 euro terwijl er niet zoveel gestookt is als dat zei beweren. Ze hebben op 12-08-2016 de meters vervangen. Ik ben amper thuis en mijn buurman die boven mij woont stookt behoorlijk veel waardoor het altijd wel vrij warm was in het huis. Hoe kan dit en hoe kan het dat deze stookkosten die 940 euro bedragen zo hoog zijn. Ook staat er in de brief van techem dat er geen beginstand is opgenomen dus hoe willen ze dit controleren. Ik betaalde 50 euro per maand aan de Vve en daar komt dus nog 940 euro bovenop.

Dat de meterstanden op een juiste wijze worden gecontroleerd en dat het bedrag aangepast wordt naar het juiste bedrag.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Techem over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Techem in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Techem een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Techem

Heeft op 03 juli 2017 om 14:37 geantwoord

Bericht van Techem

1 maand geleden - Goedemorgen, Wij hebben de opdracht van de beheerder om de daadwerkelijke standen op te nemen als deze er zijn. Dit hebben wij op uw laatste afrekening ook gedaan. De meters zijn ook een verantwoordelijkheid voor de bewoner, zodat uw kosten met u afgerekend kunnen worden. De kosten van om en nabij de €30,- zijn de kosten voor de schattingen. Er zijn berekeningen gemaakt om de schatting te kunnen maken, hiervoor worden op de afrekening extra kosten in rekening gebracht. De betalingen verlopen via uw beheerder, vragen over de betalingen kunt u bij hen stellen. Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Klantenservice Techem

Heeft op 05 juli 2017 om 11:50 geantwoord

Graag zou ik willen weten waarom de kosten van het maken van de meters voor mij is. Want ik huurde het via de makelaar en die heeft er nooit iets over gezegd.

Graag wil ik duidelijkheid hierover of het voor de verhuurder is of de huurder.

Mvg

Angelina