Klacht: ABN AMRO weigert afspraken na te komen en belt niet terug na belofte

op 03 juni 2017 over ABN Amro in de categorie Banken

Na meerdere pogingen van mijn kant een woekerpolis van ABM AMRO om te (laten) zetten naar een acceptabele en nu wettelijk geaccepteerde vorm negeert ABN AMRO mij volledig.
Meerdere telefoontjes van mijn kant waarop steeds de belofte dat ik zal worden teruggebeld, een klacht die ik heb ingediend, ABN AMRO reageert niet.

Ik ben tevreden wanneer de woekerhypotheek die ze me ooit hebben aangesmeerd omgezet is naar een nu wettelijk geaccepteerde vorm.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN Amro over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

Bericht van ABN Amro

1 maand geleden - Goedemiddag TjibbeN, Wat rot om te lezen dat je geen goede ervaring hebt met de huidige gang van zaken en producten die je afneemt. Daar wil ik graag verandering in brengen. Als wij een afspraak maken om te bellen, dan moet deze afspraak nagekomen worden. Sorry dat dit niet is gebeurd! Ik wil mijn uiterste best voor je doen! Om je te kunnen helpen, moet ik je wel telefonisch spreken. Aan de hand van een bericht of e-mail, kunnen wij geen persoonlijke gegevens met je bespreken of delen. Dit is vanwege ons beleid rondom privacy en veiligheid. Ik hoor graag van je wanneer je telefonisch bereikbaar bent tijdens werkdagen. Met vriendelijke groet, Mw. L. Salama ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht TjibbeN

1 maand geleden - Goeiedag, Sorry voor de vertraging. Kan het vandaag tussen 2 en 4? Groeten, Tjibbe Nijk

Bericht van ABN Amro

1 maand geleden - Goedemiddag Tjibbe, Geen enkel punt! Ik neem vanmiddag tussen 2 en 4 uur telefonisch contact met je op. Met vriendelijke groet, Mw. L. van der Lugt ABN AMRO Webcare

Bericht van ABN Amro

2 weken geleden - Goedemiddag Tjibbe, Vandaag heb ik navraag gedaan naar je klacht. Ik heb begrepen dat je direct contact hebt met je klachtbehandelaar en dit onderzoek nog loopt. Ik ben benieuwd of dit naar wens verloopt en of ik nog iets voor je kan betekenen. Met vriendelijke groet, Mw. L. van der Lugt ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht TjibbeN

2 weken geleden - Ik zal zo weer eens bellen. 3 weken terug werd mij toegezegd dat ik binnen 2 weken iets zou horen. Ik hoorde meteen de eerste werkdag erop iets, ik werd gebeld dat ik de volgende dag zou worden gebeld. Maar toen hoorde ik niks meer. En iedereen gaat akkoord met mailen maar jullie blijven bellen. Daarbij vind ik het merkwaardig dat de voortgang van de klacht bij mij wordt gecontroleerd en niet intern. De moed zinkt je toch gewoon in de schoenen bij zo'n bedrijf.

Bericht van ABN Amro

1 week geleden - Goedemiddag Tjibbe, Intern controleren wij de klacht. We zijn echter ook benieuwd hoe dit vanuit jou kant ervaren wordt. Donderdag gaf je aan met de klachtbehandelaar te gaan bellen. Is dit een positief gesprek voor je geweest? Mw. L. van der Lugt ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht TjibbeN

1 week geleden - Die interne controle valt dan nogal mee als u mijn input nodig heeft om de klacht te controleren. Ik ga bij jullie van het kastje naar de muur, ik geef hier aan dat ik gebeld had moeten worden en dan vraagt u of ik al gebeld heb. Nou was tevens dat de afspraak, maar gaan jullie nou werkelijk zitten wachten tot ik bel zonder dat jullie jullie kant nakomen en mij bellen?? Ik heb een keer gebeld, er werd niet opgenomen. Het was wel op het randje van acceptabele werktijden. Ik merk dat ik een sjagrijnig, onhebbelijk mens word hiervan en daar heb ik totaal geen zin in. Doe... mij.... dat....voorstel. Conform afspraak. Via de mail, tevens conform afspraak. Ik heb niks aan het zoveelste telefoontje "Meneer, wat vervelend, we gaan er iets aan doen hoor!" waarna ik niks hoor. Mijn wens is jullie genoegzaam bekend. Met nog steeds vriendelijke groet, Tjibbe Nijk

Bericht van ABN Amro

1 week geleden - Goedemorgen TjibbeN, Wij hebben ook contact met je klachtbehandelaar, dus wij monitoren de klacht. Ik kan me voorstellen dat het naar is als je zo lang moet wachten op de afwikkeling van je klacht. Je klacht ligt bij de juiste afdeling, dus wij kunnen nog niet verder tot daar een uitspraak gedaan wordt. Ik heb vanochtend weer contact gehad met je klachtbehandelaar. Hij geeft aan dat hij direct contact heeft met jou en dat jij zijn rechtstreekse nummer hebt. Je kunt bij hem dus altijd informeren naar de status van je klacht. Deze loopt namelijk niet via ons. Wel houden wij het ook in de gaten en informeren telkens bij de klachtbehandelaar, tot de klacht is afgehandeld. Met vriendelijke groet, Mw. L. Salama ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht TjibbeN

1 week geleden - Wat is dan de status van de klacht volgens hem? Want daar hoor ik niets over. Zijn opmerking dat we contact hebben is niet waar, dat hebben we NIET. Want we zouden contact hebben maar dat hebben we, geheel conform jullie werkwijze van kop in het zand, niet gehad binnen de termijn dat we dat zouden hebben. Ik blijf me maar herhalen en herhalen. Jullie lopen gewoon met me te sollen, wees gewoon eerlijk en kom daarvoor uit. Weet je wat, ik zal hem voor de lol eens bellen aangezien het voor jullie te moeilijk is zelf te monitoren (de woorden dat jullie dat doen zijn slechts gesproken, niet uitgevoerd want NIETS over een status) en dan zal ik hem vragen wat de status is en geen genoegen nemen met "we hebben contact". Ik word gewoon pissiger en pissiger om deze... maar nóg blijf ik netter dan ik wil.

Reactie van de melder van de klacht TjibbeN

1 week geleden - De contactpersoon nam niet op, maar terwijl ik wederom een mailtje aan het dichten was heeft hij mij terug gebeld. Het blijkt/schijnt onderhanden te zijn, zoals die contactpersoon in het dossier heeft vastgelegd.. Ik neem gemakshalve toch aan, vanwege de overeenkomende werkzaamheden of althans het onderhavige onderwerp zijnde ikzelf, dat jullie dat kunnen lezen. We gaan dus weer 2 weken wachten! En weten jullie nog waar het om te doen was? Ik kreeg een offerte om mijn huidige variabele hypotheekrente 12 jaar vast te leggen. Althans, die rente was mij toen mondeling toegezegd maar ik heb nooit een offerte gekregen. We zijn nu maaaaanden verder en ik hou de rente niet in de gaten, maar als die nu hoger ligt ben ik de spreekwoordelijke lul. Onthou dat, het beschrijft jullie omgang met mensen die al decennia klant bij jullie zijn.

Bericht van ABN Amro

1 week geleden - Ik heb hem net inderdaad ook telefonisch gesproken. De afspraak is inderdaad twee weken wachten, dan zal hij opnieuw contact met je opnemen. Als we het proces kunnen versnellen zouden we dat zeker doen, maar wij zijn afhankelijk van andere afdeling. Je klachtbehandelaar mailt je zo ook het gesprekverslag. Verdere communicatie kun je via hem laten verlopen. Zoals beloofd houden wij achter de schermen in de gaten of er voortgang is. Wij kijken dit over twee weken ook na. Ik wil je dus vragen die twee weken af te wachten. Bedankt. Met vriendelijke groet, Mw. L. Salama ABN AMRO Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door TjibbeN