Klacht: ABN AMRO weigert afspraken na te komen en belt niet terug na belofte

op 03 juni 2017 over ABN Amro in de categorie Banken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Na meerdere pogingen van mijn kant een woekerpolis van ABM AMRO om te (laten) zetten naar een acceptabele en nu wettelijk geaccepteerde vorm negeert ABN AMRO mij volledig.
Meerdere telefoontjes van mijn kant waarop steeds de belofte dat ik zal worden teruggebeld, een klacht die ik heb ingediend, ABN AMRO reageert niet.

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden wanneer de woekerhypotheek die ze me ooit hebben aangesmeerd omgezet is naar een nu wettelijk geaccepteerde vorm.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN Amro over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

Bericht van ABN Amro

5 maanden geleden - Goedemiddag TjibbeN, Wat rot om te lezen dat je geen goede ervaring hebt met de huidige gang van zaken en producten die je afneemt. Daar wil ik graag verandering in brengen. Als wij een afspraak maken om te bellen, dan moet deze afspraak nagekomen worden. Sorry dat dit niet is gebeurd! Ik wil mijn uiterste best voor je doen! Om je te kunnen helpen, moet ik je wel telefonisch spreken. Aan de hand van een bericht of e-mail, kunnen wij geen persoonlijke gegevens met je bespreken of delen. Dit is vanwege ons beleid rondom privacy en veiligheid. Ik hoor graag van je wanneer je telefonisch bereikbaar bent tijdens werkdagen. Met vriendelijke groet, Mw. L. Salama ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht TjibbeN

5 maanden geleden - Goeiedag, Sorry voor de vertraging. Kan het vandaag tussen 2 en 4? Groeten, Tjibbe Nijk

Bericht van ABN Amro

5 maanden geleden - Goedemiddag Tjibbe, Geen enkel punt! Ik neem vanmiddag tussen 2 en 4 uur telefonisch contact met je op. Met vriendelijke groet, Mw. L. van der Lugt ABN AMRO Webcare

Bericht van ABN Amro

4 maanden geleden - Goedemiddag Tjibbe, Vandaag heb ik navraag gedaan naar je klacht. Ik heb begrepen dat je direct contact hebt met je klachtbehandelaar en dit onderzoek nog loopt. Ik ben benieuwd of dit naar wens verloopt en of ik nog iets voor je kan betekenen. Met vriendelijke groet, Mw. L. van der Lugt ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht TjibbeN

4 maanden geleden - Ik zal zo weer eens bellen. 3 weken terug werd mij toegezegd dat ik binnen 2 weken iets zou horen. Ik hoorde meteen de eerste werkdag erop iets, ik werd gebeld dat ik de volgende dag zou worden gebeld. Maar toen hoorde ik niks meer. En iedereen gaat akkoord met mailen maar jullie blijven bellen. Daarbij vind ik het merkwaardig dat de voortgang van de klacht bij mij wordt gecontroleerd en niet intern. De moed zinkt je toch gewoon in de schoenen bij zo'n bedrijf.

Bericht van ABN Amro

4 maanden geleden - Goedemiddag Tjibbe, Intern controleren wij de klacht. We zijn echter ook benieuwd hoe dit vanuit jou kant ervaren wordt. Donderdag gaf je aan met de klachtbehandelaar te gaan bellen. Is dit een positief gesprek voor je geweest? Mw. L. van der Lugt ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht TjibbeN

4 maanden geleden - Die interne controle valt dan nogal mee als u mijn input nodig heeft om de klacht te controleren. Ik ga bij jullie van het kastje naar de muur, ik geef hier aan dat ik gebeld had moeten worden en dan vraagt u of ik al gebeld heb. Nou was tevens dat de afspraak, maar gaan jullie nou werkelijk zitten wachten tot ik bel zonder dat jullie jullie kant nakomen en mij bellen?? Ik heb een keer gebeld, er werd niet opgenomen. Het was wel op het randje van acceptabele werktijden. Ik merk dat ik een sjagrijnig, onhebbelijk mens word hiervan en daar heb ik totaal geen zin in. Doe... mij.... dat....voorstel. Conform afspraak. Via de mail, tevens conform afspraak. Ik heb niks aan het zoveelste telefoontje "Meneer, wat vervelend, we gaan er iets aan doen hoor!" waarna ik niks hoor. Mijn wens is jullie genoegzaam bekend. Met nog steeds vriendelijke groet, Tjibbe Nijk

Bericht van ABN Amro

3 maanden geleden - Goedemorgen TjibbeN, Wij hebben ook contact met je klachtbehandelaar, dus wij monitoren de klacht. Ik kan me voorstellen dat het naar is als je zo lang moet wachten op de afwikkeling van je klacht. Je klacht ligt bij de juiste afdeling, dus wij kunnen nog niet verder tot daar een uitspraak gedaan wordt. Ik heb vanochtend weer contact gehad met je klachtbehandelaar. Hij geeft aan dat hij direct contact heeft met jou en dat jij zijn rechtstreekse nummer hebt. Je kunt bij hem dus altijd informeren naar de status van je klacht. Deze loopt namelijk niet via ons. Wel houden wij het ook in de gaten en informeren telkens bij de klachtbehandelaar, tot de klacht is afgehandeld. Met vriendelijke groet, Mw. L. Salama ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht TjibbeN

3 maanden geleden - Wat is dan de status van de klacht volgens hem? Want daar hoor ik niets over. Zijn opmerking dat we contact hebben is niet waar, dat hebben we NIET. Want we zouden contact hebben maar dat hebben we, geheel conform jullie werkwijze van kop in het zand, niet gehad binnen de termijn dat we dat zouden hebben. Ik blijf me maar herhalen en herhalen. Jullie lopen gewoon met me te sollen, wees gewoon eerlijk en kom daarvoor uit. Weet je wat, ik zal hem voor de lol eens bellen aangezien het voor jullie te moeilijk is zelf te monitoren (de woorden dat jullie dat doen zijn slechts gesproken, niet uitgevoerd want NIETS over een status) en dan zal ik hem vragen wat de status is en geen genoegen nemen met "we hebben contact". Ik word gewoon pissiger en pissiger om deze... maar nóg blijf ik netter dan ik wil.

Reactie van de melder van de klacht TjibbeN

3 maanden geleden - De contactpersoon nam niet op, maar terwijl ik wederom een mailtje aan het dichten was heeft hij mij terug gebeld. Het blijkt/schijnt onderhanden te zijn, zoals die contactpersoon in het dossier heeft vastgelegd.. Ik neem gemakshalve toch aan, vanwege de overeenkomende werkzaamheden of althans het onderhavige onderwerp zijnde ikzelf, dat jullie dat kunnen lezen. We gaan dus weer 2 weken wachten! En weten jullie nog waar het om te doen was? Ik kreeg een offerte om mijn huidige variabele hypotheekrente 12 jaar vast te leggen. Althans, die rente was mij toen mondeling toegezegd maar ik heb nooit een offerte gekregen. We zijn nu maaaaanden verder en ik hou de rente niet in de gaten, maar als die nu hoger ligt ben ik de spreekwoordelijke lul. Onthou dat, het beschrijft jullie omgang met mensen die al decennia klant bij jullie zijn.

Bericht van ABN Amro

3 maanden geleden - Ik heb hem net inderdaad ook telefonisch gesproken. De afspraak is inderdaad twee weken wachten, dan zal hij opnieuw contact met je opnemen. Als we het proces kunnen versnellen zouden we dat zeker doen, maar wij zijn afhankelijk van andere afdeling. Je klachtbehandelaar mailt je zo ook het gesprekverslag. Verdere communicatie kun je via hem laten verlopen. Zoals beloofd houden wij achter de schermen in de gaten of er voortgang is. Wij kijken dit over twee weken ook na. Ik wil je dus vragen die twee weken af te wachten. Bedankt. Met vriendelijke groet, Mw. L. Salama ABN AMRO Webcare

Bericht van ABN Amro

3 maanden geleden - Goedemorgen TjibbeN, Ik heb begrepen dat je schriftelijk een afwikkelingsbrief hebt gekregen als reactie op je klacht. Hierin heeft onze klachtenafdeling een uitspraak gedaan over jouw klacht. Inhoudelijk kan ik hier via het forum niet op ingaan vanwege veiligheidsredenen en privacybeleid. Je hebt aangegeven liever geen telefonisch contact te hebben. Nu er vanuit onze klachtenafdeling een uitspraak is gedaan kun je ervoor kiezen achter deze beslissing te staan of een bewaar in te dienen via onze afdeling Klachtenmanagement. Deze afdeling zal je klacht opnieuw beoordelen. Stuur daarvoor je onderbouwing naar klachtenmanagement@nl.abnamro.com of per brief naar: ABN AMRO Bank N.V. Afdeling Klachtenmanagement (HQ1125) Postbus 283, 1000 EA in Amsterdam Meer informatie vind je op www.abnamro.nl/klachtenregeling. Uiteraard hoop ik dat dit niet nodig is en je naar tevredenheid geholpen bent. Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Mw. L. Salama

Reactie van de melder van de klacht TjibbeN

3 maanden geleden - Goeiedag, Ik heb uw brief van 21-7 ontvangen. Wat fijn dat u nu wel de historie van een en ander kunt nazien, wat jammer dat u beweert dat de meegroeihypotheek van abnamro geen woekerhypotheek is. Maar ik had al aangekondigd dat jullie dat zo zien in tegenstelling tot de rest van de wereld. Zou u mij, conform bij mijn weten de wet, mijn volledige dossier kunnen doen toekomen? Tevens een lijst van elk produkt dat ik momenteel bij jullie af neem. Alvast hartelijk bedankt daarvoor. Het vervolg zal zijn dat ik met u contact opneem, een instantie die mensen met een woekerhypotheek helpt contact met u opneemt of dat kifid met u contact opneemt. Ik kan nog niet zeggen wie of welke, ik moet me er nog in verdiepen en mensen die er veel meer verstand van hebben dan ik in laten verdiepen. Ik heb daarvoor alle gegevens van u nodig die u van mij heeft. Dat ik die eeuwige telefoontjes van jullie heb afgeslagen omdat ik zelf ook werk ontslaat jullie geenszins van jullie plichten. Wellicht had ik wel gereageerd als jullie hadden aangegeven dat het een woekerhypotheek betrof, maar dat hebben jullie uiteraard niet omdat het volgens jullie geen woekerhypotheek is. Ik zeg deze dingen slechts omdat u insinueert in de brief dat ik mijn kans heb gehad omdat ik niet op jullie telefoontjes reageerde. Kul natuurlijk. Met vriendelijke groet en bedankt tot zover, Tjibbe Nijk

Reactie van de melder van de klacht TjibbeN

3 maanden geleden - Excuses, ik zie nu dat jullie hier gereageerd hebben, ik heb daar geen mail van gekregen, vandaar deze vreemde reactie van mijn kant af. Het blijft ook vreemd dat jullie een contactpersoon voor mij aanstellen die vervolgens steeds van niks weet. Nou reageren jullie hier weer terwijl ik niks van hem heb gehoord, weet hij wel van die brief af? Nee, ik sta er niet achter en zal niet nog een keer die mallemolen van jullie in gaan. Jullie hebben je kans gehad, ik ga mijn heil zoals ik net al aan gaf elders zoeken. Persoonlijk, dus u hoeft hier echt niets mee te doen, vind ik het krankzinnig dat u voorstelt dat ik een nieuwe klacht zal indienen als ik het niet met jullie eens ben. Laten we samen even een paar minuten de tijd nemen om te overdenken hoe deze klacht werd afgehandeld door jullie.... Met nog steeds vriendelijke groet hoor, Tjibbe Nijk

Bericht van ABN Amro

3 maanden geleden - Goedemiddag TjibbeN, Ik heb inderdaad een bericht gestuurd, omdat ik weet dat jij een afwikkelingsbrief hebt ontvangen. Verzoeken over je klacht, dus ook dossiers en dergelijke, zul je moeten richten tot je klachtbehandelaar. Je geeft aan dat je het niet eens bent met de afwikkeling van de klacht. Jammer om dit te lezen. Het is uiteraard je goed recht om een opnieuw een klacht in te dienen. Je kunt echter pas je klacht indienen bij het Kifid, op het moment dat je binnen de bank de hele klachtenprocedure hebt doorlopen. Dat betekent dus dat je eerst via Klachtenmanagement een klacht zal moeten indienen, anders keurt het Kifid je klacht af en zet deze terug naar ons. Hier lees je meer over de klachtenprocedure: http://abn.com/1ePvAVo. Veel succes met alles! Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Mw. L. Salama

Reactie van de melder van de klacht TjibbeN

3 maanden geleden - Jullie spelen het keer op keer buiten de door jullie zelf aangestelde contactpersoon om, wees dan niet verwonderd dat ik jullie antwoord. De subjectiviteit ten top. Nu hebben jullie een brief gestuurd zonder een enkel percentage, ik dien maar genoegen te nemen met jullie oordeel dat het geen woekerhypotheek is. En voila, daarmee is de klacht afgehandeld. Heel bijzonder. Ik wil cijfers, ik wil jullie berekening zien waardoor jullie concluderen dat jullie niet meer dan toegestaan hebben verdiend op deze, voor iedereen buiten abnamro, woekerpolis. Dit is veel te makkelijk om zo te redeneren zonder ook maar 1 enkele onderbouwing. Ik vind dit echt schandalig. En ik wil een overzicht van elk produkt dat ik bij jullie af neem. En wil het gehele dossier dat jullie van mij hebben, conform de wet. Niet zeggen dat dat niet kan zoals een medewerker van jullie al eens gezegd heeft (leidt jullie mensen eens op!). En nog veel kwalijker: dat jullie mij dwingen wéér in dat klachtenproces van jullie te stappen terwijl jullie o zo duidelijk hebben gemaakt dat jullie dat proces níet onder controle hebben. Zo gaat mij dit wéér 6 maanden kosten. Het geeft aan hoezeer jullie met jullie klanten meedenken: "Niet met abnamro eens? Zet u dan maar schrap voor een heel bijzonder traject: ons klachtenmanagement." Let wel, u zult mij een zure nare man vinden, maar nogmaals, denk even terug aan wat er allemaal reeds is gepasseerd, jullie klachtenafhandeling werkt NIET. De krankzinnigheid ten top is dat jullie mij steeds vragen naar de voortgang binnen jullie eigen bedrijf. En nu dwingen jullie mij.... u merkt, uw gedrag zit mij tot hier! Mvg, Tjibbe Nijk

Reactie van de melder van de klacht TjibbeN

3 maanden geleden - Of bedoelt u dat volgens u de klacht dat jullie niet reageren is afgehandeld omdat jullie een brief hebben gestuurd waarin geen enkele onderbouwing staat? Het is een vodje waarin enkel gezegd wordt dat volgens abnamro de meegroeihypotheek geen woekerhypotheek is en dat de kosten niet boven de norm vallen. Zonder onderbouwing, zonder kostenplaatje. Dit is gewoon afraffelwerk om onder de klacht uit te komen. Ben dan benieuwd wat het kifid van uw afhandeling van déze klacht vindt. U ook? En daarom eis ik van u mijn volledige dossier, zegt u mij dat toe, ja of nee?

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 09 augustus 2017 om 11:01 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen TjibbeN,

Ik snap dat je gefrustreerd bent, want het is nooit fijn om afgewezen te worden in je klacht als je er zelf van overtuigd bent dat je in je recht staat. Je mag uiteraard je mening ventileren, maar binnen ABN AMRO hebben wij een klachtenprocedure. Dit houdt in dat er speciale afdelingen zijn die klachten in behandeling nemen.

Via dit Forum reageren wij als Webcare afdeling en zijn wij het eerste aanspreekpunt om te zorgen dat je klacht serieus genomen wordt en wordt opgepakt door de juiste afdeling. Wij monitoren daarom ook of de klacht wordt opgepakt, maar kunnen hier inhoudelijk niet bij helpen als het uitmondt in een officiële klacht. De klachtenafdeling heeft jouw klacht opgepakt en in behandeling genomen. Je hebt hierover een afwikkelbrief gekregen. Dat je het niet eens bent met deze klacht is je goed recht, maar via dit forum kunnen wij niks voor je betekenen.

Ik heb je gewezen op de stappen die je nu kunt volgen. Als je het niet eens bent met de klacht en het dossier wilt, raad ik je dus aan deze klacht en jouw verzoek neer te leggen bij de afdeling Klachtenmanagement.

Wanneer je weinig vertrouwen heb in ons onderzoek en uitspraken, kun je daarna naar het Kifid. Het is echter belangrijk dat je eerst ons interne klachtenproces hebt doorlopen, anders stuurt het Kifid je klacht weer terug naar ons.

Ik kan je helaas niet verder helpen en ik merk dat we het ook niet eens zullen worden op dit forum. Ik heb je ons beleid uitgelegd. Ik ga de klacht bij dezen dan ook sluiten, omdat we hier niet verder komen en in cirkeltjes berichten over en weer aan het sturen zijn. Ik wens je nogmaals veel succes met je klacht.

Met vriendelijke groet,

Mw. L. Salama
ABN AMRO Webcare

Heeft op 09 augustus 2017 om 11:26 geantwoord

Ik krijg geen enkele onderbouwing. Ze willen van de klacht af en daarom sturen ze een inhoudsloze brief, het beroemde \"met een kluit het riet in gestuurd worden\".

Mijn klacht is dat mij keer op keer wordt beloofd dat ze contact met mij zullen opnemen over de woekerhypotheek die ze me hebben verkocht, wat ze niet doen.
Dus sturen ze een afwijzingsbrief zonder enige andere onderbouwing dan \"wij van ABNAMRO vinden uw klacht ongegrond\". Zo kennen we er nog wel een paar, toch???
Daarbij is ook hun klachtenafdeling een hel (wie legt mij even uit waarom ik via deze webcare klachtenafdeling bij een interne klachtenafdeling kom en dan nog een laag dieper bij een klachtenafdeling terwijl ze niet met elkaar communiceren?), maar daar verwijzen ze me doodleuk weer naar. Dat is echt intense onbeschoftheid.

Ik zal dus zo maar weer eens gaan bellen dat ik mijn dossier wil, daar zijn deze lui ook alweer te beroerd voor.

Alle klachten die gemeld zijn door TjibbeN