Klacht: ABN AMRO schendt privacy

op 11 mei 2017 over ABN Amro in de categorie Banken

Naar aanleiding van een door mij ingediende klacht stuurt ABN AMRO Klachtenmanagement mij via KiFiD een kredietovereenkomst op tussen AA en een andere, mij onbekende AA-klant uit Oirschot. De handtekening van de klant is duidelijk leesbaar en de klant is dus te identificeren. AA schendt daarmee op z’n minst de privacy van die klant.
Je zou denken dat AA schrikt als dat gemeld wordt maar nee, op mijn meldingen krijg ik geen enkele reactie. ABN AMRO vindt het blijkbaar normaal de zaken van de ene klant met een andere klant te delen.

- Als AA haar afdeling Klachtenmanagement op deze schending van de
privacy aanspreekt en
- als ABN AMRO zowel de klant uit Oirschot als mijzelf excuses aanbiedt.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN Amro over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 11 mei 2017 om 10:52 geantwoord

Beste RBteM,

U heeft verschillende afdeling en personen binnen ABN AMRO over uw klachten benaderd. Wij reageren inderdaad inhoudelijk niet meer op uw berichten. Dit is ook al aan u verteld.

U heeft ervoor gekozen om uw klachten aan het KIFID voor te leggen. Dit betekent dat de bank niet meer rechtstreeks met u over uw klachten correspondeert en dat de communicatie nu via het KIFID verloopt.

Ik zal de klacht op dit forum daarom nu sluiten en raad aan dat u wacht op de uitspraak van het KIFID.

ABN AMRO Webcare
Mw. L. Salama

Heeft op 11 mei 2017 om 11:15 geantwoord

Grappig dat ABN AMRO nu ineens wel reageert. Het tekent ABN AMRO dat ze zich verschuilt achter een klacht over leeftijdsdiscriminatie die ik aan het KiFiD heb voorgelegd. De klacht over het schenden van de privacy van een klant uit Oirschot maakt van die klacht over leeftijdsdiscriminatie geen deel uit. Maar kennelijk omdat ik bij KiFiD heb geklaagd wil AA -voor straf denk ik- ook andere klachten niet behandelen. Waarin een grote bank klein kan zijn. Feit is en blijft dat de privacy van klanten niet gegarandeerd is.

Alle klachten die gemeld zijn door RBteM