Klacht: Aanvullende nota

op 19 december 2012 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Eneco heeft onlangs bij mijn jaarnota een aanvullende nota meegestuurd van ruim 1300(!) euro. Ze beweren dat ik in de 7 jaar dat ik op dit adres woon nooit mijn meterstanden heb doorgegeven, of dat ze in ieder geval nooit in hun systeem verwerkt zijn. Daarom, zo zegt Eneco, zijn mijn meterstanden al die jaren geschat en wordt het bedrag dat ik op basis van hun schatting te weinig heb betaald nu met me verrekend.
Nu kan het best zijn dat er jaren zijn geweest dat ik mijn standen ben vergeten door te geven, maar dat ik ze al die jaren niet heb doorgegeven is simpelweg niet waar, al kan ik dat niet bewijzen. Evengoed kan Eneco ook niet bewijzen dat ik de standen niet heb opgestuurd, alleen dat ze bij hun niet verwerkt zijn.
Eneco beweert ook dat er 27 november jl. iemand van hun bij me is langsgeweest om naar mijn standen te kijken, en dat is zeker niet waar. Dit kan ik wel bewijzen aangezien mijn werkgever kan bevestigen dat ik die dag de hele dag op mijn werk was.
Aangezien deze bewering dus niet klopt,zaait dat bij mij twijfel over de algemene precisie van Eneco’s administratie, en krijg ik nu het gevoel dat ik financieel de dupe wordt van een gebrek daarin.
Bovendien zie ik niet in hoe het mijn schuld is dat Eneco al die jaren mijn verbruik te laag heeft geschat.

Kwijtschelding of in ieder geval vermindering van de aanvullende nota aangezien Eneco er in mijn ogen minstens zo verantwoordelijk voor/schuldig aan is als ik ben.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

Bericht van Eneco

6 jaren geleden - Beste richiep4p, Ik heb uw klacht over de aanvullende nota in behandeling genomen. Helaas ben ik nog niet in de gelegenheid geweest u inhoudelijk te informeren. Volgende week ben ik niet aanwezig. Vanaf 2 januari 2013 ben ik weer aanwezig en neem in de loop van die week contact met u op hierover. Ik stel de automatische incasso van de aanvullende nota voor u uit tot 20 januari 2013, zodat het bedrag niet wordt afgeschreven voordat ik hierover contact met u heb opgenomen. Ik hoop op uw begrip. Met vriendelijke groet, Kelly, medewerkster Eneco

Bericht van Eneco

6 jaren geleden - Beste richiep4p, Ik heb vandaag geprobeerd om u telefonisch te bereiken om de kwestie met u te bespreken. Helaas kon ik u niet bereiken. Ik heb uw voicemail ingesproken met het verzoek mij terug te bellen op mijn rechtstreekse telefoonnummer. Ik zie uw contact graag tegemoet. Met vriendelijke groet, Kelly, medewerkster Eneco

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 17 januari 2013 om 11:33 geantwoord

Klant heeft naar aanleiding van mijn voicemailbericht en reactie op deze site geen contact met ons opgenomen om de kwestie te bespreken. Ik stuur daarom vandaag per brief onze reactie op de klacht. Wij zijn van mening dat we het afgenomen verbruik terecht in rekening brengen. Dit neemt niet weg dat we begrijpen dat het voor de klant vervelend is om met een naheffing te worden gefronteerd. We hebben echter vele pogingen ondernomen om de werkelijke meterstanden eerder te verkrijgen, om een naheffing te voorkomen. Om de klant tegemoet te komen bieden we een ruime betalingsregeling aan.

Alle klachten die gemeld zijn door richiep4p