Klacht: Aannemer van Groupon pleegt wanprestatie. Weigering restitutie door Groupon.

op 26 augustus 2016 over Groupon in de categorie Coupon Sites

Beste Groupon & Frederik van der Veen,

Wij hebben op 13 mei 2016 een groupon gekocht. Deze was voor een AircoService beurt bij Garage De Grote Beer aan de Grotebeerstraat te Den Haag voor 2 auto\\\’s.

Wat wij bij Grote Beer aantroffen was niet minder dan incompetentie en een poging om meer geld af te troggelen voor een \\\’echte aircoservice\\\’.

Met een pen werd gechecked of er nog druk in het systeem was, vervolgens werd er 250 gram koelmiddel in geperst. Geen vacumering, geen olie, geen volledige vulling.

Tekst van de Groupon: \\\”Airco Onderhoudsbeurt voor 2 auto\\\’s inclusief bijvullen\\\” Waarde e198 voor e54,99.\\\” tekst in Groupon: \\\”Uitgebreide onderhoudsbeurt\\\” en \\\”afvullen met koudemiddel\\\”.

Nergens is gemeld dat het slechts ging om het minimaal bijvullen met 250gr koudemiddel. We mochten er redelijkerwijs van uitgaan dat bij zo een oorspronkelijke Groupon-waarde van e198 er voor onze normale middenklasse auto\\\’s een normale aircobeurt gegeven zou worden. tw gewoon vacumering, olie en vulmiddel. Totale tijd in de garage 10 minuten en zoals geschreven een poging meer geld af te troggelen.

Waar we vervolgens in zijn beland met Groupon is teleurstellende incompetentie van de klantenservice, afschuifgedrag en een zee van standaard emails. 15-20 credits kunnen we terugkrijgen, afhankelijk van de medewerker die we spreken, toen de helft van het geld en na dit te hebben geweigerd wederom 15-20 credits terwijl we na de teleurstellende ervaring met de eerste auto met de tweede nooit meer zijn geweest. Elke keer weer doen we opnieuw ons verhaal aan de telefoon of per mail. Medewerkers doen geen enkele moeite het verhaal te snappen of te zoeken naar een oplossing. Geld terug kan niet, doorverbinden met een leidinggevende ook niet. Tijdens het laatste gesprek werd zelfs de verbinding verbroken. Op de mail wordt gewoon niet gereageerd.

Groepon, jullie zouden je moeten schamen voor zo een deplorabele klantenservice.

Groupon dient te eisen van haar toeleveranciers dat ze specifiek aangeven wat wel en wat niet in een aanbod zit. Zo is het mogelijk om een afgewogen beslissing te nemen of een \\\’deal\\\’ echt zo goed is als Groupon ons wil doen geloven.

Er is sprake van een wanprestatie en de \\\’kennelijke onwil\\\’ van Groupon om op een klantvriendelijke wijze aan een serieuze oplossing te werken. Derhalve hebben wij de overeenkomst in een gesprek met een klantendienst medewerker ontbonden. Rest slechts geld terug. Mocht Groupon een redelijke termijn willen om alsnog aan de prestatie te voldoen, dan zijn wij uiteraard de beroerdste niet.
Hoe dan ook: Voor ons na deze ervaring nooit! meer Groupon, Frederik.

€54,99 op onze rekening teruggestorten.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Groupon

Reactie van de melder van de klacht M_H

9 maanden geleden - Groupon geeft aan onze klacht niet in behandeling te nemen.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Groupon nog niet in behandeling is genomen.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Groupon in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Groupon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Groupon

Heeft op 31 augustus 2016 om 11:13 geantwoord

Beste mevrouw Hoogduin,

Vervelend om te vernemen dat de service van de partner niet overeen kwam met de voorwaarden.

Omdat wij niet direct een oplossing kunnen bieden voor deze kwestie heb ik dit direct doorgezet naar de juiste afdeling. Deze afdeling zal binnen 6 dagen met een passende oplossing komen. De oplossing zal per e-mail aan u teruggekoppeld worden.

Ik hoop u voldoende geinformeerd te hebben en vertrouw erop dat u zo spoedig mogelijk een gepaste oplossing zal ontvangen.

Groupon Customer Support

Heeft op 01 september 2016 om 22:55 geantwoord

Wederom komt Groupon met een standaard mail met daarin dit maal een aanbod van 25 credits (zie onderstaand bericht). Nota bene nog niet eens de helft van het bedrag dat we terug zouden moeten krijgen. Ze noemen dit een geste...
Beste Ozlem van Groupon, zou je alsjeblieft nog een keer goed onze klacht kunnen doorlezen, dan zal je begrijpen dat wij niet akkoord gaan met de door jou geboden oplossing.
Graag zien we binnen drie werkdagen een oplossing (lees €54,99 op onze rekening, dus geen credits!) tegemoet.

Beste mevrouw,

Naar aanleiding van uw kwestie ontvangt u dit bericht.

Omdat uw ervaring niet naar wens is geweest, zijn wij bereid u een geste aan te bieden in de vorm van Groupon-credits. Indien u hiermee akkoord gaat ontvangt u in dit geval 25.00 credits, welke binnen één werkdag op uw account zichtbaar zijn. U kunt uw creditoverzicht bekijken op onze website via Mijn account > Mijn credits.

Credits kunt uw inzetten bij een volgende aankoop op groupon.nl en deze zijn 12 maanden geldig. Tijdens het afrekenen van een groupon kunt u aanvinken dat het totaalbedrag met credits verrekend moet worden.

Graag hoor ik van u of u hiermee akkoord gaat en we hopen u binnenkort een leuke deal aan te bieden waarbij u de credits kunt inwisselen.

Ozlem

Alle klachten die gemeld zijn door M_H