Klacht: Aanmaningskosten zonder herinnering

geertjehof op 01 juli 2020 over Klarna in de categorie Betalingsdiensten

Ik krijg aanmaningskosten maar heb nog niet eerder een herinnering ontvangen, dus weiger die aanmaning te betalen. Ben het simpelweg vergeten…
bij bellen is wachttijd 23 min!
3439174439999861

Had herinnering gestuurd en die me de kans gegeven om te voldoen, geen aanmaningskosten!

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Klarna over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Klarna in behandeling genomen

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Klarna een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Klarna

Heeft op 02 juli 2020 om 11:04 geantwoord

Beste Geertje,

Bedankt voor je bericht, ontzettend vervelend dat je inmiddels herinneringskosten hebt ontvangen.

Graag leg ik je uit hoe wij te werk gaan.

Wanneer je een bestelling plaatst bij een webwinkel en kiest voor Klarna nemen wij het e-mailadres over vanuit de betalingsomgeving.

Zodra je op bestellen klikt ga je akkoord met een betalingstermijn van 14 dagen, deze betalingstermijn gaat van start zodra de webwinkel jouw producten heeft opgestuurd. Je ontvangt de factuur dan direct per e-mail, of deze is direct zichtbaar in de app.

Op het moment dat wij na het eerste betalingstermijn nog geen betaling hebben ontvangen zullen wij een kosteloze herinnering per e-mail sturen en verlengen wij de uiterste betaaldatum met 14 dagen.
We gaan er dan ook vanuit dat je voldoende tijd hebt gehad om ons te contacteren als er iets mis is gegaan.

Wanneer deze tweede uiterste vervaldatum is verstreken, zullen wij een aanmaning met aanmaningskosten per post naar je opsturen.

Ik hoop je voldoende informatie te hebben gegeven over het betalingsproces.
Als tip geef ik je mee om onze app te downloaden, zo mis je nooit een factuur en ben je altijd op de hoogte.

Fijne dag gewenst.

Michel

Alle klachten die gemeld zijn door geertjehof