Klacht: Aanmaningen

op 13 april 2020 over Klarna in de categorie Betalingsdiensten

Dus ik had wat besteld bij JD sports met achteraf betalen. Bij de winkel waarschuwden ze me al dat dit vaak fout gaat als je iets retour doet. Dus ik wacht op mijn betaaloverzicht zodat ik kan betalen. In eens krijg in plaats daarvan 2 aanmaningen. Nooit een mail of brief gehad. Dus gebeld…leek opgelost want gebeurde vaker zei deze jongeman maar desondanks wel mijn schuld?! Huh?! Hun mail komt zogenaamd in een mapje die ik op de telefoon niet kan zien maar is wel mijn schuld? Ok maar hij had de aanmaningskosten er af gehaald. Hartstikke fijn dus ik betaal het openstaande bedrag gelijk. Kijk ik net op mijn app zie ik dat jog 0€ hoef te betalen en denk oo fijn dat is iig goed gegaan…in eens zie ik; overgedragen aan incasso?! Wat blijkt Klarna heeft mij dat bedrag vorige week gewoon terug gestort?!?!
Schiet mij maar lek hoor….hoe krijg je mensen in de problemen? Nou zo dus!!!!

Wanneer dit netjes word opgelost. Het is gvd niet normaal sorry.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Klarna over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Klarna in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Klarna een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Klarna

Heeft op 14 april 2020 om 15:46 geantwoord

Hi,

Bedankt voor je bericht. Vervelend dat dit zo heeft moeten lopen.

Wanneer je een bestelling plaatst bij een webwinkel en kiest voor Klarna nemen wij het e-mailadres over wat je opgeeft tijdens het bestelproces. Naar dat e-mailadres sturen wij de factuur. Het kan natuurlijk voorkomen dat je e-mailprovider de e-mail als spam markeert, daar hebben wij helaas geen invloed op.

Wanneer wij na het eerste betalingstermijn nog geen betaling hebben ontvangen zullen wij een kosteloze herinnering per e-mail sturen en verlengen wij de uiterste betaaldatum met 14 dagen. We gaan er dan ook vanuit dat je voldoende tijd hebt gehad om ons te contacteren als er iets mis is gegaan.

Het terugstorten van een betaling gebeurd in de regel enkel wanneer wij de betaling niet kunnen koppelen aan een factuur, door bijvoorbeeld een incorrecte betalingsomschrijving.

Omdat de factuur is overgedragen aan het incassobureau is deze uit onze handen. Voor verdere vragen over de betaling en de extra kosten kunnen wij enkel doorverwijzen naar het desbetreffende incassobureau.

Groet,

Michel