Klacht: Aanlokkelijke huurprijs

op 17 februari 2015 over Weena Wonen in de categorie Woningcorporaties

Woningen worden lang voor een aantrekkelijke huurprijs online gezet zodat veel mensen zich inschrijven voor 25 euro en achteraf blijkt het dan duurder te zijn en wordt er geloot wie het krijgt. De truc is dus dat ze zoveel mogelijk mensen zich laten inschrijven omdat het een ‘te mooi om waar te zijn’ huurprijs is wat achteraf dus vaak niet het geval is

Ze dienen transparanter te zijn en duidelijkheid te geven hoe de procedure werkt. Ze zeggen dit wel, maar in praktijk komt er niets van terecht.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Weena Wonen

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Weena Wonen over deze klacht.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Weena Wonen nog niet in behandeling is genomen.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Weena Wonen in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Weena Wonen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Weena Wonen

Heeft op 05 juli 2016 om 10:46 geantwoord

Geachte heer,

U en uw vriendin wonende aan de Lenghengang 26 (3311 NP) te Dordrecht zijn gekomen op 17-02-2015 rond 17:20 uur om een 3 kamer woning te bezichtigen die gelegen aan de Gouwstraat te Rotterdam de huur was € 450 exclusief.

Wij hadden afgesproken en waren overeen gekomen over de inschrijf kosten te warde van € 25 voor 1 jaar lang geldig. En van jullie moest dan wel ingeschreven worden.

De Gemeente Rotterdam vraagt voor deze woning een huis vestigingsvergunning zo als wij jullie verteld hebben.

Toen jullie voor de deur waren wilden jullie in eens niet de inschrijving geld betalen.

Toen op de bezichtiging waren ook andere klanten die ook op de zelfde woning kwamen een kijkje nemen. Ze kunnen ook getuigen als dat nodig is dus wat ze hebben gehoord die dag van onze gesprek met jullie.
Te zien dat u in eens niet meer wist dat u moest eerst inschrijvings geld betalen, na paar worden wisseling onderling in aanwezigheid van andere klanten van ons hadden wij besloten om jullie beide niet naar binnen te laten.

Tijdens de bezichtiging van deze woning hadden wij u gevraagd om een bedraag van € 25 voor inschrijfkosten te betalen en niet vooraf.

U heeft geen de inschrijf geld bij ons betaalt omdat hij niet in aanmerking kwam voor die studio.

Wij wilden ook uw vriend graag helpen maar helaas dat het niet kon. Maar wij zijn overtuigt dat wij uw vriend binnen de wettelijke regels hebben behandeld.

Jammer dat u zo gereageerd heeft tegen ons aan de laatste telefoon gesprek.

Hopelijk heb ik u en uw vriend voldoende geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten Nico

Bericht van Weena Wonen

8 maanden geleden - Beste u heeft dit bericht gestuurd op 17-02-2015. Klacht gemeld door : Marcellino Bommezijn activecontent Contact via marcellino@activecontent.nl 0641808751 Adres Lenghengang 26 3311NP Dordrecht 1-Deze website is bedoeld om beide partijen die een conflict hebben bij elkaar te brengen en in overleg met elkaar een oplossing te kunnen vinden. (als een conflict of schaadde is ontstaan) 2-U heeft zeker een verkeerde beeld over onze team. Zie ook op onze facebook pagina’s hoe veel tevreden klanten hebben wij in onze bestanden rond 3500. Mogen wij u bellen dit misverstand te bespreken? Wij zien graag uw reactie tegemoet. Met vriendelijke groet. Alex

Alle klachten die gemeld zijn door activecontent