Klacht: Aanbieding fiets- en wandelnavigatie werkt niet goed

op 21 juli 2016 over ANWB in de categorie Pechhulpdiensten

Op 27 april 2016 heb ik gebruik gemaakt van een aanbieding van ANWB voor een fiets en wandelnavigatie Garmin e-Tex touch25 met beschermhoes. Onder aftrek van ledenkorting € 242,04 betaald.
Het apparaat werkt ronduit slecht en ik ben uitermate ontevreden. Wij wilden het apparaat vooral gebruiken om van A naar B te wandelen of te fietsen. Vele doelplaatsen (bijv. Coevorden) kent hij niet. Recent stuurde het apparaat ons 2 keer de verkeerde kant op. Gelukkig stonden er ANWB-fietsborden langs de weg en had ik mijn gsm bij me, dus hebben wij de navigatie na de 2e keer maar genegeerd.
De gebruiksaanwijzing van het apparaat moet je zelf maar zien te downloaden via het internet, maar deze gebruiksaanwijzing verwijst je naar een menu, dat niet overeenkomst met het menu op het apparaat. Intussen heb ik al vele uren besteed om het apparaat toch goed aan het werk te krijgen, maar vergeefs. Vandaag nog geprobeerd om een voor mij bekend adres in Roermond in te voeren, maar het bericht is net als bij Coevorden “geen resultaten gevonden. Pas de zoekparameters aan”.
Het grootste probleem is dat het apparaat niet doet, waarvoor wij hem hebben gekocht. Wellicht kan het heel goed registreren wat je hebt gedaan, maar daarvoor heb ik het niet nodig. Het apparaat moet wel kunnen navigeren naar een plek waar ik naar toe wil.

Bij voorkeur zou ik et apparaat weer willen inleveren en mijn geld terugkrijgen.
Minder voorkeur heeft dat ik een zodanige gebruiksaanwijzing ontvang die veel beter is dan die van internet kan worden gedownload en die overeenkomst met de menustructuur op het apparaat. Veel vertrouwen biedt deze optie mij op voorhand niet.
Verder zou de vertaling van (waarschijnlijk het Engels) naar het Nederland wel wat beter mogen zijn.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over ANWB

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over ANWB nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door wbmengels