Klacht: geen communictie rond niet-levering pakje

tineke decaluwe op 01 januari 2018 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 4 januari 2018
Reactie van het bedrijf:

hallo Tineke, Bedankt voor je bericht. Vervelend te moeten horen dat je zending niet geleverd is geworden. Ik kan helaas geen contact opnemen met onze Belgische Collega's om na te gaan wat er precise is gebeurd. In deze moet ik...

Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 1 januari 2018

Een klant had problemen met de levering van een pakket door DPD, dat twee weken voor Kerstmis zou aankomen. Na een enkele e-mail over de levering, ontving de afzender geen verdere informatie over de status van het pakket, dat uiteindelijk naar Rotterdam bleek te zijn teruggestuurd, ondanks dat het adres correct was. De afzender had veel moeite gedaan om DPD te bereiken, maar kreeg geen duidelijke communicatie over de situatie.

Mijn Klacht:

dpd ging mijn pakje 2 weken voor Kerstmis leveren. Ik kreeg mooi één mail, maar de levering gebeurde niet op dat moment. Ik dact dat ze het niet gevonden hadden, maar daar kreeg ik nooit info over van DPD. De persoon die het pakje verstuurde (Eline van de Olijfjeshop), heeft veel moeite gedaan: ze heeft meer dan een half uur in wacht met DPD gehangen. Ze kreeg te horen dat het adres niet klopte omdat ze het niet vonden. Het klopte wel degelijk en ook op de kaart stond mijn adres juist.aangegeven. Dpd beloofde haar dat ze het pakje in het afhaalpunt van Leuven zouden leveren. Ik kreeg nooit bericht! Mijn pakje bleef weg. Na anderhalve week contacteerde ik een vriend die vond dat het pakje terug naar Rotterdam was gestuurd!!! Ik was om te ontploffen want in het pakje zaten 5 kerstkadootjes van mij. Die kon ik dus niet op tijd geven. Ze hebben me NOOIT iets laten weten!
Ik geef Eline van de olijfjeshop een dikke pluim voor alle moeite die ze gedaan heeft! Maar DPD … Geen communicatie! Niet doen wat ze beloven en … mij (en de persoon die de pakjes zou krijgen) een kerst in mineur bezorgen!
Jammer want ik kreeg wel al pakjes van DPD thuis geleverd. Ik begrijp de drukte, maar niet de NIET-communicatie.

Gewenste Oplossing:

alle andere keren dat dpd wel iets kon bezorgen.

ik zou graag hebben dat ze het pakje alsnog zonder kosten leveren. Ik zou het op prijs stellen als de transportkosten en de telefoonkosten van Eline worden terugbetaald.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DPD

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over DPD nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 04 januari 2018 om 10:20 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM