Klacht: Pakket wordt zomaar retour gestuurd

Eline1989 op 29 december 2017 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 9 januari 2018
Reactie van het bedrijf:

Hallo, Bedankt voor het doorgeven van de informatie, ik heb het depot ingelicht en verzocht even je te bellen Vriendelijke groeten, Maria

Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 29 december 2017

Een klant heeft een pakket naar België verstuurd, maar de koerier kon het juiste huisnummer niet vinden en gaf aan dat het adres foutief was, terwijl dit niet het geval was. Na contact met DPD werd beloofd dat het pakket naar een afhaalpunt in België zou worden gestuurd, maar uiteindelijk bleek het pakket weer in Nederland te zijn. Na meerdere afleverpogingen is het pakket uiteindelijk teruggestuurd.

Mijn Klacht:

Intussen 1,5 maand geleden heb ik een pakket verstuurd naar België dat op het huisadres van de ontvanger geleverd zou worden. Helaas kon de koerier het juiste huisnummer blijkbaar niet vinden en heeft toen ‘niet bezorgd wegens foutief adres’ doorgegeven als reden, wat terug was te zien bij de track & trace, terwijl het adres gewoon klopte.
Toen ik dat zag heb ik direct contact opgenomen met DPD waarna ik netjes werd geholpen (wel eerst 30 min. in de wacht gestaan, maar dit terzijde) en het pakket naar het voor de ontvanger dichtstbijzijnde DPD afhaalpunt zou worden verzonden, in België dus.
Helaas zag ik tot mijn grote spijt toen ik een paar dagen later de track & trace bekeek dat het pakket weer in Nederland was. Na meerdere afleverpogingen bij mij thuis is het pakket dan eindelijk bezorgd; doos helemaal ingedeukt, opengemaakt en weer dichtgeplakt. Kortom: ziet er niet echt best uit om nogmaals op te sturen en moet in een andere doos worden verpakt.
Uiteraard heb ik ook geen zin om wéér verzendkosten te gaan betalen.

Gewenste Oplossing:

Als de verzendkosten worden vergoed door DPD wanneer ik het pakket weer opnieuw naar de ontvanger stuur.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DPD

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over DPD nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van DPD

8 jaren geleden - Hallo, Bedankt voor je bericht. Vervelend te moeten horen dat het pakket niet is aangeboden. Kun je me het bijhoreden DPD pakketnummer doorsturen zodat ik het depot Berkel en Rodenrijs kan informeren en dat ze even contact met je opnemen? Alvast bedankt. Vriendelijke groeten, Maria

Reactie van de melder van de klacht

8 jaren geleden - Beste Maria, De code van het pakket is: 05228946086907 Ik wacht op het telefoontje van het depot. Alvast bedankt voor de moeite. Met vriendelijke groet, E. Moerkerken

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 09 januari 2018 om 13:04 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM