Klacht: Transportschade

Buldog78 op 22 november 2017 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 22 november 2017
Reactie van het bedrijf:

Beste Klarie, Bedankt voor je melding. Ik ben er even ingedoken en zie inderdaad dat de claims afdeling dit heeft afgewezen en kan er helaas alleen middels een bezwaar de beslissing worden herzien. Waarom je geen breukgevoelige pakketten kan versturen...

Klanttevredenheid: 1.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 22 november 2017

Een klant van DPD heeft een klacht ingediend over een verzending die volledig beschadigd aankwam. Na contact met DPD bleek het pakket al twee weken in een depot te liggen en was het vernietigd. Ondanks dat het pakket met 'breekbaar' gemarkeerd was, ontving de klant geen vergoeding voor de schade, omdat het verzenden van breekbare objecten niet is toegestaan.

Mijn Klacht:

Wij hebben met DPD een verzending gedaan die geheel kapot is.Ruim 2 weken na verzending toen ik zelf contact opnam met het bedrijf bleek onze verzending nog in een depot te liggen in Best en kregen wij te horen dat het pakket totaal was vernietigd.De dame aan de telefoon vroeg zich af waarom wij nog geen schadeformulier hadden gekregen.Daarna hebben wij het schadeformulier per mail ontvangen en ingevuld en daar een reactie op gekregen dat de schade niet vergoed wordt.Met als reden dat je geen breekbare objecten mag verzenden.Toen wij het pakket afleverden bij een servicepunt werd daar niets over gezegd terwijl er met grote letters breekbaar op stond.Wij zijn niet uit op gewin maar vinden deze manier van handelen ontoelaatbaar.Ook al zou het niet zijn toegestaan breekbare objecten te verzenden dan hadden ze het pakket moeten weigeren bij het servicepunt.Blijkbaar zijn ze daar niet goed geinstrueerd terwijl je dat toch wel mag verwachten.Het pakket was zeer zorgvuldig ingepakt met piepschuim nopjesfolie en een stevige doos en nog hebben ze het voor elkaar gekregen om het beeld compleet te vernietigen,over zorgvuldigheid gesproken met andermans spullen.Als je praat over een koude douche dan verdienen zij hem.Graag uw bemiddeling in deze,op zijn minst is een publieke waarschuwing op zijn plaats.

Gewenste Oplossing:

Als ik er een goed gevoel aan over hou en bereik dat DPD zorgvuldiger en netter met hun klanten omgaat.En dat niet aan de telefoon wordt gezegd "Ja ik kan er ook niets aan doen".Een financiele vergoeding zou hier op zijn plaats zijn.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DPD

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 22 november 2017 om 14:35 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Buldog78

Heeft op 22 november 2017 om 16:49 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Ls,
Het is niet alleen de consument die zich moet overtuigen van dit soort klacht-waardige kwesties. U als opdrachtnemer dient haar personeel als onderaannemers duidelijk te instrueren. Bij afgifte afhaal/pick-up point, heb ik expliciet aangegeven dat het zeer breekbaar was en of dat problemen opleverde. De medewerker van het afhaal/pick-up point, benadrukte dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken.
\"Ik noem dit misleiding en laakbaar handelen en stel u op grond hiervan aansprakelijk voor de geleden en als nog te lijden schade\".
We doen met DPD zaken en het personeel van het afhaal/pick-up point is in uw dienst of onder uw contract.
Vervolgens gelast ik u met de meeste spoed het pakket - of datgene wat er van over is - aan mij te retourneren. Het niet navolgen hiervan is het achterhouden van bezit zomede bewijslast en is een strafbaar feit

Uw onzorgvuldigheid in de transportsector zal sowieso niet onbesproken blijven.

Inmiddels verblijf ik,

Rechten voorbehouden

Vriendelijke groet,

Klarie van Ginneken

Reactie van de melder van de klacht Buldog78

8 jaren geleden - Ik wil melden dat onze klacht zeker niet is opgelost,deze vermelding vinden wij betreurenswaardig.Hiermee geeft DPD weer aan hoe ongeloofwaardig en onzorgvuldig met hun klanten omgaan.Ook eisen wij ons pakket terug!!

Alle klachten die gemeld zijn door Buldog78
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM