Klacht: Geen ” aflevering ” geweest

CrisHermans op 30 oktober 2017 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
🔄 In behandeling
Klanttevredenheid: 1.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf DPD
Status In behandeling
Datum 30 oktober 2017

Op 2 oktober 2017 heeft de klager een aankoop gedaan via eBay, die door de verkoper met DPD is verzonden. Op 19 oktober meldde de klager dat het pakket nog niet was ontvangen, waarna bleek dat DPD het pakket zonder notificatie naar een afhaalpunt had gebracht, terwijl de klager en zijn gezin de hele dag thuis waren en geen afleverpoging hebben waargenomen.

Mijn Klacht:

op 2-10-2017 een aankoop gedaan via ebay en vervolgens heeft de verkoper het verstuurd met BRT ( Italiaanse afdeling van DPD ). Uiteindelijk heb ik de verkoper op 19-10 een bericht gedaan dat ik nog steeds niets ontvangen had en of hij het pakket kon traceren. Hierop kreeg ik antwoord van de verkoper dat hij het ging uitzoeken en kreeg ik een trackingcode.

De verkoper antwoordde dat DPD aan de deur was geweest en er niemand thuis was. Het pakket was naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt van DPD gebracht, zonder een notificatie van DPD te hebben gehad. Zowel ikzelf als de verkoper waren hier beide niet van op de hoogte gesteld. Daarnaast ben ik de gehele dag thuis geweest en andere gezinsleden ook en DPD is niet aan mijn deur geweest om een pakket aan te bieden. De verkoper meldde er tevens bij dat ik z.s.m contact op moest nemen met DPD om te voorkomen dat het pakket werd terug verzonden naar Italië.

Op 20 oktober 2017 ook direct DPD gebeld ( gesproken met Diana ) en de situatie uitgelegd waarop excuses werd gemaakt en een uitleg verkregen voor een zogenaamde credit nota, en dat de schuld bij DPD lag. Als de verkoper BRT of DPD zou benaderen en vraagt om een credit nota, zou het pakket opnieuw verstuurd kunnen worden op kosten van DPD. Het pakket kon niet meer tegengehouden bij de customs afdeling en werd hoe dan ook teruggestuurd naar Italië. Ik heb de verkoper hiervan op de hoogte gesteld en hij heeft contact opgenomen met BRT die duidelijk aangaf dat zij hiervoor niet aansprakelijk kon worden gesteld, omdat de fout bij DPD lag en zij hiervoor verantwoordelijk zijn.

Uiteindelijk weer naar de costumer service van DPD gemaild waarop er glashard weer excuses worden gemaakt en hetzelfde verhaal terug komt wat er ook aan de telefoon is gezegd. Verkoper moet een credit nota aanvragen bij BRT of DPD en dan wordt de procedure in gang gezet.

De verkoper kreeg opnieuw geen poot aan wal bij de BRT, waarop ik DPD opnieuw heb gecontacteerd via de telefoon en ik gesproken heb met Bjorn van DPD. Bjorn gaf aan dat deze omstandigheden gebeuren kunnen, maar dat ik als ontvanger hier niks mee kan doen, maar de verzender moet actie blijven ondernemen, om te zorgen dat dit pakket opnieuw wordt verstuurd vanuit Italie naar Nederland op kosten van DPD. Ik kreeg van de Bjorn een e-mailadres waar de verkopen rechtstreeks heen kon mailen met een omschrijving van de klacht en verzoek tot vergoeding van de reeds opnieuw te versturen pakket.

De verkoper heeft een e-mail verstuurd en kreeg vrij vlot ”antwoord” terug van Noortje waarin stond dat zij er niets aan kunnen doen, en of er iemand is die Mr. een antwoord op de vraag wilt geven. Dit mailtje was een cctje naar de verkoper en wat intern is doorgestuurd naar BRT en niet bepaald een net antwoord naar de verzender toe.

Vandaag heb ik de verkoper opnieuw gemaild of hij het pakket zelf inmiddels weer in ontvangst heb mogen nemen en of er al een reactie is geweest van DPD of BRT. De verkoper gaf aan het pakket door hem in ontvangst is genomen en dat er geen bericht meer is geweest van BRT/DPD, waardoor hij geen vertrouwen meer heeft dat er überhaupt nog een bericht komt en of het nut heeft om opnieuw contact op te nemen met DPD of BRT.

Naar aanleiding van zijn bericht heb ik opnieuw contact opgenomen met DPD, Dit keer gesproken met Ron, opnieuw de situatie uitgelegd, en vervolgens eindige het gesprek zeer geïrriteerd, omdat Ron beweerde dat de schuld bij mij en de verkoper lag. Ik was niet thuis, want de chauffeur had een briefje ingescand en de verkoper heeft niet doorgegeven dat het pakket in een afleverpunt van DPD lag. Ik heb Ron meerdere malen uitgelegd dat er op de eerste plaats geen bezorger is geweest en op de 2e plaats geen notificatie is afgegeven bij mij noch de verzender. Daarnaast werd er opnieuw gezegd dat ik het alsnog moet verhalen bij de verzender, en het bij hem moet leggen om iets voor elkaar te krijgen, waarop ik geantwoord heb dat de verzender geen reactie meer ontvangt over dit verhaal, en dat er actie moet wordt ondernomen. Vervolgens heeft Ron overlegd met Noortje, en ging het welles nietes spelletje nog even door aan de telefoon. Uiteindelijk heb ik besloten er een einde aan het gesprek te maken en Ron duidelijk gezegd dat ik wel degelijk een klacht ga indienen en nooit meer diensten wil van DPD.

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden als ik of de verzender de verzendkosten vergoed krijg van DPD.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DPD

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van DPD

8 jaren geleden - Goedemorgen Christiaan, Bedankt voor je bericht. Wat ontzettend jammer om dit te moeten lezen, dit is uiteraard niet de service die je van ons mag verwachten! Ik zou er graag nog even willen induiken en willen nakijken wat ik nog voor je kan betekenen. Zou je het pakketnummer willen toesturen? Alvast bedankt! Mvg, Stephanie

Reactie van de melder van de klacht

8 jaren geleden - 08448008646399 Dit is het pakketnummer. Mvg, Christiaan

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM