Klacht: pakket

Miess134 op 20 september 2017 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 24 oktober 2017
Reactie van het bedrijf:

Hallo Michelle, Allereerst, onze oprechte excuses voor het niet tijdig beantwoorden van je bericht. Dit is uiteraard niet de service die je van ons mag verwachten! Kwalijke zaak, dat je je geld nog niet terug hebt mogen ontvangen. Wanneer een...

Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 20 september 2017

Een klant had problemen met de levering van een pakket dat twee weken eerder was besteld. Na contact met zowel de verkoper Mango als het koeriersbedrijf DPD bleek er een fout te zijn gemaakt bij het verzenden van de e-mail met de track en trace informatie. De klant vond het onbegrijpelijk dat er geen briefje in de brievenbus was achtergelaten en dat het ophalen van het pakket op korte termijn niet haalbaar was.

Mijn Klacht:

Op 27 juli begon ik me af te vragen waar mijn pakket nu zou zijn.
Het pakket had ik 2 weken eerder besteld. Ik had geen bericht ontvangen dat het verstuurd was of iets. Ik kreeg binnen 2 uur via de email mijn track en tracé code en daarin stond ook dat mijn pakket al 1 week in Vlaardingen lag. Meteen de Mango gebeld hoe dit kon gebeuren. Er was een fout melding bij het verzenden van de Email. Ik moest maar contact opnemen het DPD het verzend bedrijf. Die gebeld kreeg ik te horen ja het is de fout van Mango. Daarna gevraagt of hun bezorgers geen briefje door de brievenbus doen? Het antwoord was: normaal gesproken wel. Maar als ik wilde kon ik hem nog snel ophalen. DPD en Mango snapte niet dat ik niet zomaar op een dinsdag voor 5 uur even mijn pakket kon ophalen. Even in je pauze ? terwijl het totaal een uur rijden is. Ik had meteen aangeven van laat maar zitten retour het maar en ik wil mijn geld terug. De mevrouw van de Mango klantenservice begreep mij wel. Ze beloofde mij dat ik binnen 2 tot 4 weken mijn geld terug kreeg. uiteindelijk na 4 weken nog mijn geld niet. weer gebeld. In het systeem bij de Mango stond dat het pakket was verstuurd. Ik zou nog even een week wachten was het advies. na een week nog niks nouja toch maar weer bellen. Ja mevrouw wij hebben contact met DPD opgenomen en hun weten ook niet waar uw pakket is. Wij wachten nu op antwoord van hun. Terwijl bij de Track en tracé code er nu al voor de tweede keer staat dat het pakket geretourd is. Ja maar mevrouw dat doen hun steeds was het antwoord. maar hun wachten 5 werkdagen op antwoord.. Dus eigelijk betekend dat dat hun het normaal vinden dat ik 2,5 maand op mijn geld moet wachten terwijl bij hun alles fout gaat wat maar fout kan gaan? niet iets aanbieden als goedmakertje? nee dat kunnen ze niet.

Gewenste Oplossing:

Als er een excuses gemaakt word voor de slechte behandeling aan de telefoon.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DPD

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over DPD nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 24 oktober 2017 om 17:33 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Miess134
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM