Klacht: Geen uitlevering aan een klant en onbeschoft behandeld

JackBela op 21 juni 2017 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 23 juni 2017
Reactie van het bedrijf:

Hallo Jack, Wat ontzettend jammer om dit te moeten lezen. Ik zou graag willen nakijken wat er nu precies is gebeurd echter is het bestand wat je toevoegt, niet te openen. Zou je het pakket-/trackingnummer alsnog willen toesturen? Alvast bedankt!...

Klanttevredenheid: 1.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 21 juni 2017

Een leverancier heeft een klacht ingediend over DPD, omdat een bezorger een bestelling niet heeft afgeleverd en het artikel in depot heeft gelegd, ondanks dat het adres normaal vindbaar was. De leverancier ervaart onprofessioneel gedrag van DPD, aangezien er herhaaldelijk beloofd is terug te bellen, maar dit niet is gebeurd. Dit heeft geleid tot onvrede bij de klant en een negatieve beoordeling op Bol.com voor de leverancier.

Mijn Klacht:

Een klant van me heeft via Bol.com een armband bij ons besteld. De bezorger kon zogenaamd het huis niet vinden en heeft het artikel in depot gelegd. Het was overigens een normaal vindbaar adres. Gevolg is dat wij als leverancier worden afgerekend met een 1 op Bol.com. Na gebeld te hebben beloofde ze iedere keer terug te bellen maar dat hebben ze tot 3 keer NIET gedaan. Ze hebben het artikel meer dan een week in depot laten liggen zonder iets te ondernemen. Het gevolg is een woeste klant die in alle staten was naar ons toe. Dat begrijp ik enigzins omdat wij tenslotte de leverancier waren. Bela Donaco voelt zich ernstig beschadigd door deze actie van DPD. Vooral omdat ze ons en mijn klant niet fatsoenlijk en zakelijk hebben behandeld.

Gewenste Oplossing:

Ik ben pas tevreden wanneer DPD excuses aanbiedt aan deze klant en de volledige verantwoordelijkheid op zich neemt. Bovendien maken ze deze klant duidelijk dat wij, Bela Donaco, in deze wanprestatie geen enkele rol heeft gespeeld.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 23 juni 2017 om 14:38 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

JackBela

Heeft op 23 juni 2017 om 15:03 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Het is dus lang niet opgelost. Lekker makkelijk zo'n reactie.

Alle klachten die gemeld zijn door JackBela
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM