Klacht: Pakket eerste keer niet bezorgd omdat er “niemand” thuis zou zijn, tweede keer zou het naar een parcelshop gebracht kunnen worden; bezorgtijd is wanneer de parcelshop al gesloten is.

Vicentiu op 09 mei 2017 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 23 mei 2017
Reactie van het bedrijf:

Hallo Vincent, Bedankt voor je bericht en mijn excuses voor de latere reactie. Ik zie inderdaad dat de chauffeur erg laat deze shop in zijn route had staan. Helaas kan de chauffeur hier niets aan doen, omdat zijn route wordt...

Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 9 mei 2017

Een klant van DPD heeft een klacht ingediend over de bezorging van een pakket. Het pakket werd op de afgesproken dag niet bezorgd omdat er volgens DPD niemand thuis zou zijn, terwijl er wel meerdere mensen aanwezig waren. Bij een tweede poging om het pakket bij een parcelshop af te leveren, viel de bezorgtijd samen met de sluitingstijd van de shop, wat leidde tot frustratie over de gebrekkige communicatie en service van DPD.

Mijn Klacht:

Op maandag 8-5 zou er bezorgd worden tussen half 1 en half 2, om half 2 krijg ik een bericht dat er niemand thuis zou zijn; dit klopt niet er waren 6 mensen thuis (studentenhuis). Gelijk gebeld met de klantenservice, deze zou mij dezelfde dag terugbellen, geen belletje ontvangen.

Dag 2 zou het pakketje bij een parcelshop worden afgeleverd tussen tien over half 6 en tien over half 7, ongeveer 700m van mijn huis. De parcelshop sluit om 5 uur, dus wederom gebeld met de klantenservice. Volgens de medewerker is de chauffeur niet te bereiken, een smoes die ik regelmatig teruglees op de Facebook pagina.

Zeer onprofessioneel…

Gewenste Oplossing:

Door 2 dagen vertraging heb ik een belangrijke opdracht voor mijn Master niet kunnen doen (ik had een high-end telefoon nodig, dat is wat er in het pakketje zat). Ik zou graag een passende compensatie verwachten aangezien ik nu hoog en laag heb moeten gaan om de opdracht uit te stellen. Daarnaast verwacht ik dat het pakketje morgen wel wordt afgeleverd.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 23 mei 2017 om 15:08 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM